Shortlist Experts

Autorzy bloga

51f812_d798ae52a99e47d3877937b514465c19

Marta Macke / Pitch Consultant

Właścicielka Shortlist Consulting, firmy zajmującej się doradztwem i koordynacją procesu przetargowego, szkoleniami oraz optymalizacją relacji między Klientem a Agencją. Inicjatorka procesu integracji środowisk procuremetu i komunikacji marketingowej. 
Arbiter Komisji Etyki Reklamy przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. W latach 1997-2012 związana z branżą komunikacji reklamowej - pracowała w Client Service Saatchi&Saatchi oraz 15 lat w grupie DDB gdziejako Business Development Director była odpowiedzialna za strategiczny rozwój spółek z grupy. Prelegent na konferencjach zakupowych Forum Zakupy, Polzak, Kongres Dyrektorów Marketingu Marketing Summit, W przetargowym trójkącie
51f812_f42fc4507100401b9ccfb0e119f3ba4d

Monika Bis / Dyrektor Zakupów i Administracji, Medicover

Wieloletni Praktyk zakupowy - Menedżer Zakupów typu „in-direct” z ponad 12 letnim doświadczeniem zawodowym w międzynarodowym środowisku w branżach FMCG, farmaceutycznej i finansowej, z czego ostatnie 5 lat na wysokich stanowiskach kierowniczych. Inicjatorka procesu integracji środowiska procuremtu i komunikacji marketingowej. W 2011 r uzyskała tytuł Menedżera Zakupów Roku, przyznany przez Członków Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki, podczas IX Kongresu POLZAK. 
W latach 2012/2013 i 2014/2015 Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki PSML. Pracowała m.in. na stanowisku Group Procurement Senior Managera w grupie finansowej International Personal Finance plc. prowadziła projekt centralizacji zakupów na potrzeby 8 krajów EMEA. Prelegent na konferencjach zakupowych Forum Zakupy, Polzak.

Blog

51f812_d9185014948e4b0dbc649c357ba8fc5d

NADGODZINA….ktoś widział takie coś?

Marta Macke Usłyszałam ostatnio opinię pewnego klienta, dlaczego rzekomo przy przetargach agencje walczą o dłuższe terminy na przygotowanie się do prezentacji. Otóż mój rozmówca uważał, że wiedząc, iż przetarg jest „zajęciem nadprogramowym” pracownicy agencji przedłużają proces pracy, żeby zrobić sobie nadgodziny. Nic bardziej błędnego. Moi drodzy, uwierzcie mi na słowo, w agencjach nikt nigdy nie…

Czytaj więcej
RAW1RLRTM7

O tym co w przetargu boli procurement i agencje

Marta Macke W minionym tygodniu uczestniczyłam w warsztatach organizowanych przez PSML i SKM SAR, których celem była wymiana doświadczeń przetargowych przedstawicieli procurementu i przedstawicieli agencji komunikacji marketingowej. Każda ze stron przedstawiła wiele ciekawych opinii związanych z bolączkami we współpracy z “drugą stroną stołu”. Organizatorzy poprosili mnie abym spróbowała, słuchając uczestników, znaleźć bolączki wspólne dla obu środowisk.…

Czytaj więcej
51f812_3a49787122804710ad1b7d10eb648fa4

Prezentowy zawrót głowy

Marta Macke dla Media&Marketing Polska – Nie dajmy się zwariować; Warto sobie przypomnieć przed Świętami!

Czytaj więcej
51f812_69741dcf5d18480e859b02e5de135fcc

SAVE THE DATE – HIT SEZONU!

Odchodząc z agencji reklamowej myślałam, że procurement to taki typ pomiędzy panem z IT, który mówi Ci ze znudzoną miną, żebyś zrestartował komputer – pamiętacie to click? – a panią z urzędu skarbowego, która ma tabelkę, nie jest specjalnie rozmowna, o empatii nie wspomnę. Do głowy by mi nie przyszło, żeby kontaktować się, a niedaj…

Czytaj więcej
51f812_996278991e864ae9be56d3ab7621746d

Hello! Are you there?

Marta Macke Naszła mnie pewna refleksja, a raczej frustracja. Wyobraźmy sobie, że realizuję przetarg dla klienta. Klient jest poważny, z poważnej branży i z poważnym budżetem. Bardzo starannie selekcjonujemy longliste agencji, do których wysyłam RFI. Część z nich na swoich stronach www, pierwszym miejscu do którego klient trafia szukając informacji o agencji i kontaktu z…

Czytaj więcej
51f812_006e166ef12f42f78d6bf284ec5e3f77

Pływające cyferki

Marta Macke – rozmowa z Tomkiem Marszałłem, Dyrektorem Marketingu PKO Banku Polskiego Spotkałam się z Tomkiem Marszałłem, Dyrektorem Marketingu PKO Banku Polskiego, laureatem nagrody Dyrektora Marketingu Roku, jednym z 50 najbardziej wpływowych dyrektorów marketingu w Europie (wg rankingu wydawnictwa „The Internationalist”). A skoro mowa o wpływaniu, Tomek jest też płetwonurkiem. W jego gabinecie obok licznych…

Czytaj więcej
51f812_e3db81bbc34f4fda8fe129b32ba35de4-2

Niewygodne krzesło

Monika Bis Przyznaje, że im dłużej zagłębiam się w temat integracji środowisk : zakupowego i branży komunikacji marketingowej, tym bardziej mam wrażenie, że mamy do czynienia z sytuacją, którą porównałabym do siedzenia na niewygodnym krześle. Może jest na 3 nogach, może się chwieje, może trzeba podtrzymywać się nogą siedząc na nim… ale jest moje i…

Czytaj więcej
51f812_3625949a770c48eb96616b0f028f2067-2

“Zajrzyjcie czasem na trzecie piętro, jest bliżej niż jedenaste”

Marta Macke Myśle, że z punktu widzenia przedstawicieli branży komunikacji marketingowej, którzy uczetniczyli w naszej czwartkowej dyskusji podczas konferencji Polzak, jednym z cennych “odkryć” było to, ze z procurementem można się kontaktować. Przemysław Wątroba, szef działu zakupow w PKO BP, zwrócił uwagę na to, iż zna wszystkich swoich dostawców oraz ich produkty i możliwości, poza…

Czytaj więcej
51f812_8ec3b0ae9ffe4867a923672d92d298f7

Moduł poświęcony zakupom marketingowym najbardziej obleganym modułem na konferencji POLZAK 2015

Marta Macke Wczoraj po raz pierwszy w historii konferencji PROCON/POLZAK 2015, największego tegorocznego spotkania polskiej branży zakupowej uczestnicy wzięli udział w prowadzonym przeze mnie i Monikę module dedykowanym zakupom usług marketingowych zatytułowanym „Zakupy subiektywne – tam, gdzie cena nie odgrywa kluczowej roli”. Słowo wstępu wygłosili reprezentaci obu środowisk. Zobaczyliśmy dwa casy prezentowane przez stronę zamawiającą i stronę “sprzedającą”…

Czytaj więcej
51f812_2dae5c88c8a043c5a089c55db8f4ad03

Co nas kręci, co nas zasmuca…

Agnieszka Kosik, CEO, MediaCom Warszawa Dużo już zostało powiedziane w kontekście przetargów na temat….. Ja chciałabym się skupić na chwile na komunikacji w trakcie przetargu, która bywa kluczowa dla jakości wykonywanej w tym czasie pracy. Proces pozyskiwania nowych klientów jest trudny, bardzo pracochłonny i kosztowny dla obydwu stron. A z drugiej strony ten proces również…

Czytaj więcej