Rozmowa z Piotrem Piętką, Co-CEO Publicis Groupe o CMO SUMMIT 2019

11 kwietnia 2019

Dlaczego Piotr Piętka, Co-CEO Publicis Groupe uważa, że trzeba być na CMO Summit 2019? Dlaczego Publicis Media Polska, po raz kolejny, jest partnerem Shortlist Consulting w tym wydarzeniu?
W rozmowie Marty Macke-Ejchart i Rafała Karskiego z Piotrem Piętką usłyszymy odpowiedzi na te pytania i dowemy się o czym na konferencji usłyszymy od Grupy Publicis.
WARTO POSŁUCHAĆ/ZOBACZYĆ
https://www.youtube.com/watch?v=NQoUXlOhn6E&t=3s

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Anną Putts, Dyrektor Marketingu CEE, UPC

7 maja 2018

O potrzebie organizacji wydarzeń merytorycznych skierowanych do Dyrektorów Marketingu rozmawiamy z Anną Putts, Dyrektor Marketingu CEE firmy UPC.
Anna Putts dzieli się z nami również wrażeniami z marcowej konferencji CMO Summit, której była uczestniczką. Posłuchajcie dlaczego chociaż miała w planie wyjść po pierwszej części konferencji została do końca, co sądzi o prelekcjach i jak ocenia koncept Speed Datingu z agencjami komunikacji marketingowej.

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Adwokat Joanną Piątkowską

28 lutego 2018

Prawo…czy bezprawie w reklamie? Mind the law! Otwierająca oczy, klienta i agencji, rozmowa z Adwokat Joanną Piątkowską o tym czy można pracować bez umowy, czy NDA może być jednostronny i jaka powinna być wysokość kar umownych.

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Konradem Drozdowskim, ekspertem ds. etyki w reklamie

14 lutego 2018

Etyka i standardy w reklamie – frazes, czy ważny punk pracy marketera i agencji? W 2017 roku do oceny KER wpłynęło blisko 250 skarg konsumenckich. Dlaczego tak jest i czy to tendencja rosnąca rozmawiamy z Konradem Drozdowskim, Ekspertem ds. etyki i standardów w reklamie, wieloletnim Dyrektorem Zarządzającym Rady Etyki Reklamy.

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Jackiem Wlazło, Grandes Kochonos

7 lutego 2018

Klient dla, którego agencja jest najważniejszym partnerem strategicznym ma dla niej statystycznie 10% swojego czasu. Czy dziś agencja jest partnerem-doradcą czy może dostawcą-podwykonawcą? I dlaczego Jacek Wlazło, Dyrektor Strategiczny agencji Grandes Kochonos nie lubi słowa partnerstwo?

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Moniką Bis, Dyrektor Zakupów, Medicover Polska

31 stycznia 2018

Na przestrzeni lat zmieniły się modele rozliczeniowe między agencją a klientem.
O tym, jak dziś wyglądają  modele rozliczeniowe i negocjacje stawek rozmawiamy z ekspertką zakupów in-direct, Moniką Bis, Dyrektor Zakupów Centralnych i Administracji Medicover, a także inicjatorką dialogu branżowego i współorganizatorką konferencji W przetargowym trójkącie.

SHORTLIST – RELACJE Rozmowa z Zuzanną Warowną – Toruńską, Ogilvy&Mather

23 stycznia 2018

W skali roku prowadzonych jest w Polsce ponad 600 przetargów. Koszt wzięcia udziału w przetargu to ok 40 tysięcy złotych. Jednak około 20 % z nich nie kończy się sukcesem. W tym odcinku rozmawiamy m.in. o tym dlaczego tak się dzieje z ekspertką, Zuzanną Warowną-Toruńska, Dyrektor Zarządzającą Ogilvy&Mather

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Łukaszem Packiem, BGŻ BNP PARIBAS

16 stycznia 2018

W proces przetargowy i wybór agencji/domu mediowego coraz częściej zaangażowane są zakupy. W tym odcinku rozmawiamy z panem Łukaszek Packiem, Starszym Kupcem w BGŻ BNP Paribas o inicjowaniu relacji biznesowej oczami działu zakupów czyli procurementu.

Rusza program Shortlist – Relacje

7 stycznia 2018

Shortlist – Relacje to cykliczne wywiady poświęcone budowaniu relacji biznesowych między klientem a agencją komunikacji marketingowej.

Przez kolejnych kilkanaście tygodni w każdy wtorek o godz. 19:45 na antenie telewizji Słodki Live gospodarze programu, Marta Macke i Rafał Karski, partnerzy Shortlist Consulting, rozmawiać będą z zaproszonymi gośćmi o ważnych aspektach budowania relacji począwszy od fazy inicjowania relacji, przez budowanie, utrzymanie a wreszcie ratowanie relacji klient-agencja, agencja-klient.

„Wieloletnie doświadczenie zawodowe pozwala nam dogłębnie rozumieć proces budowania relacji biznesowych w branży komunikacji marketingowej. Mamy perspektywę  obu stron, klienta i agencji, i dobrze rozumiemy cele, potrzeby, ale również aspekty emocjonalne związane z tą współpracą” – mówi Marta Macke  –  „dlatego tak dobieramy tematy i gości naszych programów aby odpowiedzieć na ważne i krytyczne aspekty z punktu widzenia wszystkich stron zaangażowanych we współpracę i budujących relacje biznesową, tj. zarządy, marketing, zakupy, agencje” dodaje Macke.
„W projektach doradczych i szkoleniowych prowadzonych przez Shortlist Consulting często współpracujemy z ekspertami z dziedziny np. psychologii biznesu, prawa czy etyki reklamy ponieważ ich perspektywa odgrywa bardzo istotną rolę w relacjach między klientem a agencją, dlatego również oni będą gośćmi programu” – podkreśla Rafał Karski.

ZACHĘCAMY DO OGLĄDANIA https://www.facebook.com/slodkilive/

Hohohohoh prezentowy zawrót głowy

11 grudnia 2017

Jak co roku o tej porze przypominamy do znudzenie, że gifty mogą postawić obdarowywanego w trudnej sytuacji. Sytuacja staje się szczególnie niezręczna, jeśli jesteśmy właśnie w procesie przetargowym na budżet danego klienta

Na Halloween przebiorę się za Procurement.

10 listopada 2017

Słowo procurement brzmi mrocznie i często spotykam się z opinią, że przedstawiciele agencji nie wiedzą jak rozmawiać z osobami z działu zakupów. Czy na prawdę procurement jest taki straszny?

Hello are you there!?

7 listopada 2017

Dlaczego tak ważne jest ułatwienie klientowi kontaktu z nami i jak to zrobić? Bardzo prosto…

Zrozumieć świat dostawców usług marketingowych i skwantyfikować go.

8 sierpnia 2017

Czyli jakie jest praktyczne zastosowanie modeli kosztowych, zwanych „tabelkami”? Dla agencji  – znienawidzone.
Dla procurementu – pożądane. Sławne “tabelki”, zwane bardziej fachowo “modelami kosztowymi”, to nic innego jak próba przełożenia ofert, które dostają klienci, na język finansów. Zrozumiały i akceptowalny dla osób, które z marketingiem i komunikacją reklamową nie mają zbyt wiele wspólnego, a które muszą dostać jasną informację – dlaczego ta a nie inna oferta została wybrana. Jaką rolę pełnią więc modele kosztowe i po co zostały stworzone?

O tym co w przetargu boli procurement i agencje

1 listopada 2016

KILKA SŁÓW O KONIECZNOŚCI ZROZUMIENIA SPECYFIKI PRACY AGENCJI KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ PRZEZ KLIENTA ORAZ KONIECZNOŚĆ OTWARCIA SIĘ REPREZENTANTÓW AGENCJI NA MERYTORYCZNY KONTAKT Z KLIENTEM/PROCUREMENTEM

Pływające cyferki

1 października 2015

Pouczająca rozmowa z Tomkiem Marszałłem o standardach, współpracy i rolach w zespole oraz pływaniu i pływających literkach….