„Reklamiara” to cykl programów, videopodcastów, w których Marta Macke rozmawia z najbardziej zasłużonymi menedżerami polskiej branży reklamowej.

W rozmowach przyjrzymy się branży, jej narodzinom w latach ’90, skończymy na współczesności oraz przypomnimy kultowe reklamy i hasła. Porozmawiamy m.in. o zmianach jakie zachodziły w Polsce na przestrzeni lat, nie tylko na poziome reklamy i marketingu, ale również konsumenta. Sprawdzimy jak postęp technologiczny wpływał na pracę w agencjach i w marketingu. Wspomnimy zmieniającą się Polskę od biur w garażach i wynajmowanych domkach po biurowce; nowe lokale i miejsca spotkań.
Przypomnimy zmiany w modzie i w trendach. Porozmawiamy o zmieniających się kompetencjach, kadrze top managerów branży reklamowej i marketingowej, początkowo zdominowanej przez ekspatów, dziś zarządzanej przez polskich ekspertów i w dużej mierze kierowaną przez profesjonalne i silne kobiety.  Zgłębimy również temat wpływu reklamy na polską gospodarkę, kulturę czy sztukę. Wspomnimy ważne momenty historyczne i rolę jaką w nich odgrywała branża reklamowa – kampanie  społeczne. Będzie barwnie, zabawnie i przede wszystkim będziemy mogli usłyszeć autentyczne historie twórców polskiej branży reklamowej

 

NaTemat Inn Poland

Podcasty:

Reklamiara #7 David Williams – Przez inflację płacili pensje w dolarach

The guest of Marta Macke in the 7th episode of Reklamiara is David Williams, from 1991 – 1997 CEO of Saatchi & Saatchi in Poland. David Williams, who was then the International Account Director in the London office of Saatchi & Saatchi, came to Poland in the winter of 1991 for 3 months. These three months in Saatchi were a bit long 🙂  Williams has been managing the Polish branch of the agency until 1997 & still lives in Warsaw.

Reklamiara #6 Jacek Stalewski – Co wymyśliłeś to było Twoje

W kolejnym odcinku Reklamiary gościem Marty Macke jest Jacek Stalewski, współwłaściciel i współzałożyciel oraz Prezes agencji Grandes Kochonos, która od kilkunastu lat odpowiedzialna jest za komunikację sieci telekomunikacyjnej Play oraz Wiceprezes LoveBrand Releation.
Gość Reklamiary zaczynał swoją karierę w branży komunikacji marketingowej na początku lat 90tych pracując w takich agencjach jak GGK, LoweLintasGGK, NoSBBDO, BBDO, Lowe.

 

Reklamiara #5 Anna Gogacz – Robi największe imprezy w Polsce. A zaczynała… strojąc fortepiany

W kolejnym odcinku programu Reklamiara Marta Macke rozmawia z Anną Gogacz, założycielką i CEO agencji eventowej Allegro Brand Experience, z wykształcenia pianistki, która swoją karierę zawodową zaczynała od strojenia fortepianów, grania na fortepianie w hotelu Marriott, prowadzenia pierwszej w Polsce prywatnej szkoły muzycznej i przypadkowego otwarcia agencji koncertowej… która przerodziła się w agencję eventową. Dziś, 30 lat później, Anna Gogacz prowadzi jedną z wiodących agencji brand experience w Polsce.

Reklamiara #4 Krzysztof Borys Kruszewski – “Solidarnościowy duchem” ośrodek badawczy.

W kolejnym odcinku “Reklamiary” gościem Marty Macke jest Krzysztof Borys Kruszewski, założyciel i przez ponad 30 lat prezes agencji badań rynku SMG/KRC (Millward Brown, obecnie Kantar) oraz Master Instructor w Self Protection Shooting Academy. W rozmowie Krzysztof Kruszewski cofa się do początków pierwszej w Polsce niezależnej firmy badawczej oraz rozwoju badań marketingowych i konsumenckich. Zapraszamy do obejrzenia całego podcastu!

Reklamiara #3 Zofia Sanejko – “Można było zrobić amerykańską karierę”

W swojej karierze Zofia Sanejko, do 2020 Chief Commercial Officer Grupy IPG Mediabrands Polska, z którą związana była od 1993, negocjowała kontrakty reklamowe w imieniu największych marek: L’Oreal, Coca-Cola, GM, Polkomtel, Allegro czy PKO BP. Swoją karierę zaczęła na samym początku lat 90., kiedy polski rynek reklamy dopiero się kształtował – a w najnowszym odcinku podcastu “Reklamiara” wspomina te magiczne czasy.

Reklamiara #2 Jakub Bierzyński o początkach (w) branży

W kolejnym odcinku podcastu “Reklamiara” Marta Macke rozmawia z Jakubem Bierzyńskim – założycielem i prezesem zarządu domu mediowego OMD oraz jednym z założycieli SMG/KRC (dzisiaj Kantar Millward Brown), największej w Polsce agencji badań rynkowych.

Reklamiara #1 Paweł Kastory

Startujemy z nowym video podcastem “Reklamiara”. W każdy czwartek będziecie mogli posłuchać rozmów z twórcami polskiej branży reklamowej, którzy opowiedzą nam o tym, jak narodzinach polskiej reklamy W pierwszym odcinku Marta Macke rozmawia z Pawłem Kastorym, prezesem, współzałożycielem i współwłaścicielem grupy DDB Warszawa.