HOW CAN WE HELP?
We help in pitch processes | We help in business development strategies | We conduct trainings | We organize conferences and expert meetings
Wparcie Shortlist Consulting w procesie przetargowym to dla klienta:
– oszczędność czasu
– oszczędność pieniędzy
Adam Kołodziejczyk CEO, Super-Pharm
“…Szkolenie zostało przeprowadzone na najwyższym poziomie oraz przyniosło zamierzone efekty w postaci wypracowania postaw, które przekładają się na podniesienie naszej konkurencyjności na rynku, wykształcenia umiejętności krytycznych analiz procesu przetargowego, podniesienia ich efektywności i stworzenia nowej bazy wiedzy i umiejętności oraz inspiracji…”
Sławomir Stępniewski CEO Dentsu Aegis Network
“…Shortlist to przede wszystkim świetni Ludzie. Ich wsparcie w budowaniu relacji między DDS a klientem było dla nas ogromną korzyścią i przyjemnym doświadczeniem. Pozwoliło dużo łatwiej wdrożyć się w realia klienta i zbudować w krótkim czasie model współpracy satysfakcjonujący dla obu stron…”
Maciej Drzewiecki CEO Digital Data Solutions
“Pracowałam z Martą, gdy jeszcze była w dziale obsługi klienta po stronie agencji. Ponieważ nasza współpraca była wtedy bardzo profesjonalna, zwróciłam się do niej z procesem przetargowym, kiedy dowiedziałem się, że założyła firmę doradczą Shortlist. Praca z nią sprawiła, że nasze poszukiwania idealnego partnera były skuteczne i profesjonalne. Proaktywny styl, doskonały proces i ogólna znajomość rynku sprawiły, że projekt zrealizowaliśmy w założonym terminie, wysokim standardzie, a współpraca z Shortlist była nieocenionym wsparciem”
CMO, Bakalland
“Konferencja “W przetargowym trójkącie” to jedna z niewielu, jak nie jedyna płaszczyzna rozmowy do identyfikacji celów, zrozumienia potrzeb, stawiania wyzwań i tworzenia wartości we współpracy procurmentu, marketingu i agencji”
Anna Tomczyk Procurement, Grupa Żywiec
CMO Summit – wydarzenie, na które sporo osób czeka/dopytuje czy będzie mogła na nim być. Po jednej edycji to niezła sprawa
Maciej Szczechura CMO in services with substantial COO exerience
Marta! Fantastyczna robota. Byłem na jednej z wcześniejszych edycji i to jedno z lepszych doświadczeń konferencyjnych w PL.
Leszek Wolany Managing Director, Juice Sound
Bardzo ciekawe spotkanie w wyjątkowym towarzystwie oczywiście. Polecam, dobra robota Shortlist Consulting, DDB i Wavemaker! Dziękuję za zaproszenie na śniadanie zakupowe poświęcone EFFIE Awards.
Paweł Wiśniewski Senior Buyer, Santander
Shortlist Consulting gratuluje bardzo ciekawej i na wysokim poziomie konferencji Marketing Benchmarks Summit, łączącej świat marketingu ze światem zakupów. Wyjdę stąd pełna inspiracji, pomysłów i nowych znajomości.
Marta Zalewska Head of Events Department, Ringier Axel Springer Polska
“…Szkolenie z elementami warsztatów było dobrze przygotowane i odpowiadało na potrzeby uczestników, które zostały zgłoszone na etapie przygotowania agendy i treści szkolenia. Wszyscy uczestnicy chętnie i aktywnie uczestniczyli w spotkaniu i wysoko oceniają profesjonalizm i poziom zaangażowania prowadzących, a tym samy całe szkolenie…”
Monika Cynarska HR Manager, OMD
How does it work?
We deal with the full organization and coordination of the PITCH process from A to Z and we assist in choosing a marketing communication agencies – brand strategy and communication strategy, branding and visual identification, marketing research, ATL communication, media, PR communication, BTL communication, POSM creation and production, events and incentives, campaign production and post-production (RTV production, print, digital).
In projects where Shortlist Consulting does not support the client in the pitch process, we help agencies prepare for the pitch presentation so that their proposal and offer suits the client’s assumptions and needs best. We support the process and help to evaluate the prepared material with the eyes and tools of the client.
We provide trainings & workshops aimed both for clients (management, marketing, procurement) and marketing communication agencies and service providers in the field of:
– ideal pitch process & its’ stages
– preparation for the pitch presentation
– settlement models and preparation for negotiations
– legal aspects of key importance in establishing and maintaining a partnership client-agency relationship
– building relationships between the client and the agency
New business and pitches are the driving force of service companies and the marketing communication industry. In the process of working on the business development strategy, we conduct an analysis, evaluate the activities carried out so far and help companies prepare a sales / business development strategy so that they reach potential clients in a systematic and planned manner and obtain invitations for cooperation or pitches.
We are the creators and organizers of cyclical expert events such as:
– CMO Summit conference addressed to marketing managers and advertisers
– Marketing Benchmarks Summit conference addressed primarily to marketing managers & procurement managers
– CMO Breakfast themed breakfasts aimed at marketing managers and advertisers
– Procurement Breakfast themed breakfasts addressed to procurement managers
OUR EXPERIENCE IN NUMBERS:
13
Conferences
11 +
Years on the market
100+ +
Projects
50+ +
Publications & Interviews
30 +
Years of experience
Why is it worth using the services of Shortlist Consulting?
Experience and knowledge
Effective implementation of client’s goals resulting from a unique combination of competences, knowledge and experience in the areas of business development, marketing communication, marketing and procurement.
Time and money saving
In-depth knowledge of the market of a marketing communication agencies, proven tools and processes tailored to individual needs allow us to avoid ineffective work and save resources, time and budget of the client.
Objective assessment
We guarantee full transparency and objectivity of the processes carried out, using the same tools for analysis and evaluation of all offers obtained from the market. The effects of our work are fully verifiable.