6 maja 2025 w przepięknych przestrzeniach Muzeum Gazowni Warszawskiej w Warszawie odbyła się gala tegorocznej edycji CMO AWARDS by Shortlist, konkursu dla top managerów marketingu reklamodawców, organizowanego przez firmę Shortlist Consulting.
Podczas wydarzenia wręczono wyróżnienia i nagrody we wszystkich kategoriach konkursowych oraz Grand Prix. W tym roku przyznano również statuetki w nowej kategorii, Pitch Master.
Gala była również okazją do spotkania w licznym gronie top managerów i managerek marketingu.
OMNICHANNEL LEADER
W kategorii Omnichannel Leader wyróżnienia otrzymali:
– Zespół marketingu Mondelez/ Oreo, czyli Vira Ponomarenko, Kamila Gartych, Milena Misiewicz, Anna Naumowicz,
– Monika Sypek z Velvet Care
– Zespół marketingu PGNiG Obrót Detaliczny reprezentowany w zgłoszeniu przez Magdalenę Kempiński, Agatę Kosmal, Violettę Augustyniak-Michalak, Aleksandrę Krzemińską, Małgorzatę Piotrowską-Pruszyńską, Dorotę Wernicką, Agnieszkę Bankiewicz i Erykę Czubaj
Zwycięzcą w tej kategorii został Zespół Marketingu InPost.
W imieniu patrona kategorii Publicis Groupe statuetki wręczyła Dagmara Gadomska, General Manager Publicis Warsaw.
CREATIVE INNOVATOR
Wyróżnienia w kategorii Creative Innovator otrzymali:
– Katarzyna Sikorska z firmy Polski Lek,
– Ewa Milczarek – Vaubourg z Nesperta
– Zespół Marketingu Respect Energy.
Laureatem kategorii został Zespół Marketingu Grupy OLX.
Patronem kategorii jest GPD Film Studio, w której imieniu nagrody wręczał Maciej Klaś, Chief Business Officer.
COMMERCE MASTER
W kategorii Commerce Master wyróżnienia odebrali:
– Patrycja Venulet z Domino’s Pizza
– Zespół Marketingu InPost
– Ewa Milczarek – Vaubourg z firmy Nesperta
Laureatem kategorii został Zespół Marketingu LIDL
Patronem tej kategorii jest In-Pulse (powered by Żabka and Stagwell), w którego imieniu statuetki wręczyła Anna Pańczyk, CEO firmy.
DIGITAL CHAMPION
W kategorii Digital Champion w imieniu Nanovo Group statuetki wręczał Piotr Badowski, CEO firmy.
Wyróżnienie w tej kategorii odebrali:
– Zespół markeingu Pizza Hut, Amrest,
– Katarzyna Meissner z Velobank
– Agnieszka Wieczorek z Polskich Portów Lotniczych
Laureatem kategorii został Maciej Kuźma, Dział Ecommerce w CANAL+.
BRAND GUARDIAN
Wyróżnienia w kategorii Brand Guardian odebrali
– Katarzyna Meissner z Velobank
– Zespół Marketingu InPost
– Marta Marczak z firmy Bracia Sadownicy
Laureatem kategorii został Dział Marketingu Medicine.
Nagrody w imieniu firmy Adlook, partona kategorii wręczył Bartosz Nowak, VP of Sales CEE.
PURPOSE AMBASSADOR
W kategorii Purpose Ambassador – biznes wyróżnienia otrzymali:
– Zespół marketingu Grupy OLX ,
– Agata Bieniek z BOLT
– Kamil Bąkowski z ITAXI.
Laureatką kategorii została Aleksandra Hawlas-Wilińska z firmy HENKEL
W kategorii Purpose Ambassador – NGO zwycięzcami zostali ex equo zostali:
– Helena Szczuka z Fundacji Avalon
– Zespół Marketingu Fundacji DKMS
Wyróżnienie odebrały Anna Mirkes-Radziwon i Anna Gavina z Memoriał Polska.
Patronem tej kategorii jest kancelaria Dubois i Wspólnicy, a statuetki wręczył mec. Jacek Dubois.
EVENT ARCHITECT
Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience wręczyła wyróżnienia w kategorii Event Architect
– Zespołowi Sprzedaży i Marketingu HCP Polpharma i liderce projektu Agacie Łapińskiej-Smolińskiej
– Zespołowi Marketingu Dell Technologies i Marcinowi Morawskiemu
Statuetki laureatów w tej kategorii trafiły do:
– Diany Warońskiej z Master Card Europe S.A.
– Ewy Lampart i Biura marketingu i komunikacji korporacyjnej Polskich Linii Lotniczych LOT
GRAND PRIX
Laureatem Grand Prix tegorocznej edycji CMO Awards by Shortlist, który uzyskał największą liczbę punktów w głosowaniu przez kilkudziesięciu marketerów, został Zespół Marketingu InPost.
InPost został wyróżniony w kategoriach Brand Guardian i Commerce Master oraz jest laureatem w kategorii Omnichannel Leader.
Przed wręczeniem Grand Prix laudację wygłosili Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Polska, Ukraina i kraje bałtyckie oraz Robert Nowakowski, partner w Spencer Stuart, Executive Search, który w otworzył również część oficjalną tegorocznej gali CMO Awards by Shortlist wystąpieniem poświęconym drodze „od CMO do CEO”.
W laudacji Piotr Piętka i Robert Nowakowski podkreślili, że InPost jest marką, która 25 lat temu zaczęła redefiniować branżę, w której działa, odważnie łamiąc schematy i rozmontowując zastały system, który nie nadążał za zmianami technologicznymi, społecznymi i gospodarczymi. Jest też marką, która wyrosła na ważnym dla branży marketingowej fundamencie – udoskonalania doświadczeń ludzi, jednocześnie nieustannie wprowadzając innowacyjne usługi, pracując z danymi, wykorzystując algorytmy i nowe technologie.
W imieniu laureata statuetkę odebrała Izabela Karolczyk-Szafrańska z reprezentantami działu marketingu InPost.
PITCH MASTER
W tym roku pierwszy raz w CMO AWARDS by Shortlist wyróżniono marketerów w kategorii Pitch Master. Jest to jedyna kategoria konkursowa, do której marketerzy byli zgłaszani przez agencje komunikacji marketingowej.
Zwycięzcą w tej kategorii został Lotte Wedel, a statuetkę odebrali, w imieniu działu marketingu Krzysztof Bogacz oraz w imieniu działu zakupów Agnieszka Kołodziejczak.
Wyróżnienie w kategorii Pitch Master otrzymał Zespół Marketingu Respect Energy.
Patronem tej kategorii jest Shortlist Consulting, a statuetki wręczyła Marta Macke, CEO firmy, która mówiła o standardach przetargowych i podkreśliła rolę relacji w biznesie, zwróciła też uwagę, że sukces marketera jest składową wielu czynników, w tym jakości współpracy z agencją komunikacji marketingowej.