24.04.2025

CO TO JEST CMO AWARDS?

 

CMO AWARDS to działanie Shortlist Consulting i Partnerów Strategicznych, które wpisuje się w sekwencję projektów integrujących środowisko Szefów/owych Marketingu, budowanie platformy komunikacji i wymiany doświadczeń pomiędzy liderami marketingu z firm/reklamodawców wszystkich branż.
Jest to cykliczna, coroczna nagroda w ramach której CMO-si, top managerowie marketingu, reklamodawcy wyróżniają ze swojego grona koleżanki/ kolegów marketerów, którzy wdrożyli, lub zainicjowali najlepsze projekty transformacyjne, wzmacniające rolę marketingu jako kontrybutora wzrostu biznesu.

CMO AWARDS mogą uczestniczyć wszyscy CMOsi/ szefowie marketingu reprezentujący firmy działające na polskim rynku.
UWAGA: w tym roku nowość, w konkursie mogą uczestniczyć całe Zespoły Marketingu!

Wyróżnikiem konkursu CMO AWARDS jest mechanizm peer-to-peer – to sami CMO-si lub CAŁE ZESPOŁY zgłaszają się oraz swoje osiągnięcia, a następnie środowisko, CMO-si nagradzają (głosując) te koleżanki i kolegów, których działania ich zdaniem wyróżniły się w minionym roku.
Zgłoszeń mogą dokonywać managerowie/managerki marketingu lub zarządzane przez nich zespoły marketingu.

Każdy marketer głosuje tylko raz, klasyfikacja prowadzona jest w siedmiu kategoriach, przyznawane jest również  Grand Prix.


 

HARMONOGRAM CMO AWARDS 2025:
o Zgłoszenia – 21 stycznia do 04 marca
o Głosowanie – 11 marca do 8 kwietnia
o Gala – termin zostanie potwierdzony niebawem

 


KATEGORIE KONKURSOWE W CMO AWARDS:

 

CREATIVE INNOVATOR
– za nowatorskie, oryginalne i kreatywne podejście do realizacji działań marketingowych, których efektem jest m.in. zmiana standardów branży, status quo i relacji z konsumentami

PURPOSE AMBASSADOR
– za przywództwo w inicjowaniu działań marketingowych, których celem jest realizacja ważnych celów społecznych/ CSR/ESG

DIGITAL CHAMPION
– za realizację zauważalnych, skutecznych, wyróżniających się działań w obszarze digital marketingu
– za realizację projektów które pozwalają lepiej wykorzystywać dane do budowania insightów konsumenckich, spersonalizowanych aktywacji i lepszej oceny skuteczności działań marketingowych
– brane są pod uwagę również projekty wewnętrzne np. rozwój martech

COMMERCE MASTER
– za działania które budują nowe kanały dystrybucji (np. ecommerce) lub wyraźnie wiążą działania marketingowe ze sprzedażą

OMNICHANNEL LEADER
– za całościowe podejście do ścieżki konsumenta i budowanie w całej firmie spójnego podejścia kliento-centrycznego które przekłada się na doświadczenie ludzi z markami
– za realizację działań, których efektem jest rozwój firmy, portfolio, marki

BRAND GUARDIAN
– za konsekwentne, długofalowe podejście do budowanej marki/ portfolio marek.

EVENT ARCHITECT
– za realizację wydarzeń, które angażują uczestników, wywołują emocje, wykorzystują nowe technologie
– wspierają realizację celów marketingowych, przekładają się na rozwój biznesu

GRAND PRIX
– szef/owa marketingu, który/a zmienia sposób pracy marketingu, podąża za światowymi trendami, wzmacnia rolę marketingu, wyznacza kierunki dla polskiego rynku, działa szeroko i wszechstronnie
– kryteria:  CMO, który/a zdobędzie najwięcej punktów w całym konkursie

 

PITCH MASTER
Pitch Master to jedyna kategoria, w której marketerzy są zgłaszani przez agencje komunikacji marketingowej.
W kategorii Pitch Master marketerzy wyróżniani są za:
– realizację przetargu zgodnie z najlepszymi praktykami rynkowymi
– poprowadzenie procesu w przejrzysty sposób,
– zrozumiałe zasady, czytelny brief przetargowy
– jasne kryteria wyboru,
– szacunek do partnerów i feedback.
Nominacje wraz z uzasadnieniem będzie można zgłaszać w terminie od 3 do 28 marca (szczegóły wkrótce)


JAK SIĘ ZGŁOSIĆ W KONKURSIE CMO AWARDS

Zachęcamy do zgłoszeń w jednej lub kilku kategoriach konkursowych.

 

o   Jeden projekt można zgłosić w kilku kategoriach
o   W poszczególnych kategoriach można też zgłosić różne projekty

Zgłoszenie realizowane jest poprzez formularz on-line. Nie ma możliwości modyfikowania formularza po jego przesłaniu, ani zapisywania części pracy w formularzu. Rekomendujemy przygotowanie zgłoszenia w pliku tekstowym, a następnie przekopiowanie tekstu zgłoszenia do formularza on-line.

Jak przygotować zgłoszenie:

1.       Tytuł zgłoszenia – forma tekstowa (max. 200 znaków)

2.       Hasłowa część opisu (lead) – forma tekstowa (max. 300 znaków).

3.       Główna część opisu – forma tekstowa (max. 2.000 znaków).

o   Rekomendujemy żeby główną część opisu przygotować wg. uproszczonej metodyki STAR, tzn. opis powinien odnosić się do następujących kwestii: kontekst (situation), wyzwanie (task), podjęte działania (actions), rezultaty (results).

o   W części opisu przeznaczonej na linki można zamieścić do pięciu linków prowadzących do innych materiałów (np. filmowych, prasowych, graficznych, etc.) pozwalających lepiej zrozumieć projekt.

Ważne: zgłoszenie powinno opisywać projekt (działanie) w zwięzły i zrozumiały sposób. Opis może, ale nie musi zawierać informacje liczbowe obrazujące pozycję rynkową, dynamiki, etc. które udało się osiągnąć w wyniku podjętych działań. W zgłoszeniu nie podajemy danych wrażliwych, tzn. takich których nie chcielibyśmy pokazać kolegom/ koleżankom z branży.

Szczegółowy regulamin konkursu CMO AWARDS 2025 przygotowany przez organizatora kancelarię Dubois i Wspólnicy znajduje się w załączniku.

W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu bezpośredniego:
Marta Macke, marta.macke@shortlist.com.pl oraz 502595972

 


ZACHĘCAMY DO OBEJRZENIA RELACJI Z GALI
CMO AWARDS 2024:

 

LAUREACI I WYRÓŻNIENI w CMO AWARDS 2024:

Krzysztof Ziewiec

BLIK
GRAND PRIX
Laureat kategorii:
Creative Innovator
Omichannel Leader
Brand Guardian

Agnieszka Radawiec

OBI
Laureatka kategorii
Digital Champion
Wyróżniona w kategorii:
Omnichannel Leader
Creative Innovator
Brand Guardian

Katarzyna Meissner

VELOBANK
Laureatka kategorii:
Digital Champion

Małgorzata Wierzbicka

MACZFIT
Laureatka kategorii:
Commerce Master
Wyróżniona w kategorii:
Omnichannel Leader

Sebastian Ruciński

AB S.A.
Laureat kategorii:
Event Architect

Agnieszka Zamojska-Sroka

MOBILE VIKINGS
Laureatka kategorii:
Purpose Ambassador
Wyróżniona w kategorii:
Creative Innovator

Anna Czardybon-Szymańska

ING Hubs
Laureatka kategorii:
Event Architect

Arkadiusz Gwizdek

SKODA
Wyróżniony w kategorii:
Brand Guardian

Katarzyna Sikorska

Polski Lek
Wyróżniona w kategorii:
Purpose Ambassador
Brand Guardian

Monika Sypek

VELVET Care
Wyróżniona w kategorii:
Purpose Ambassador
Commerce Master

Anita Gwizdek

The Lorenz Bahlsen Snack World
Wyróżniona w kategorii:
Purpose Ambassador

Marcin Tobiasz

EXIM TOURS
Laureat kategorii: Commerce Master

Patrycja Venulet

DOMINOS PIZZA
Wyróżniona w kategorii:
Commerce Master
Omnichannel Leader

Michał Olkiewicz

Bank Pekao S.A.
Wyróżniony w kategorii:
Event Architect

Magdalena Drygalska

Bank Pekao S.A.
Wyróżniona w kategorii:
Event Architect

Marta Włodarczyk

Olimp Labs
Wyróżnienie w kategorii:
Digital Champion

Bartłomiej Piekło

VISA
Wyróżnienie w kategorii:
Brand Guardian

Paweł Łastowski

North.pl
Wyróżnienie w kategorii:
Purpose Ambassador

Mateusz Lesiński

Adamed
Wyróżnienie w kategorii:
Creative Innovator

24.04.2025

Partners