W połowie marca, z dnia na dzień, wszyscy zostaliśmy zmuszeni do pozostania w domach przejścia w tryb pracy zdalnej. Wiele projektów zostało wstrzymanych lub przesuniętych w czasie. Jadnak wiele musi być realizowanych dalej, w trybie wirtualnym. Dotyczy to również przetargów marketingowych. Z 1szej tury badania, które Shortlist Consulting przeprowadziło w 1szym tygodniu lock down spowodowanego pandemią covid 19 wynika, że 100% agencji komunikacji marketingowej deklaruje chęć udziału w przetargach organizowanych zdalnie. Również klienci są gotowi przyjąć wyzwanie organizacji przetargów w takiej formie: 82% respondentów z działów marketingu i 73% procurementu.
Link od wyników 1 tury badania https://shortlist.com.pl/raport-pandemia-2020-i-jej-wplyw-na-branze-komunikacji-marketingowej/
ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU W SZKOLENIU – Przetarg w czasach epidemii – jak w świecie VUCA przeprowadzić proces przetargowy na wybór agencji komunikacji marketingowej i jak dostosować go do warunków zdalnych?
Profil uczestnika: Managerowie działów zakupów oraz marketingu, którzy mają/ chcą pogłębić ekspertyzę w zakresie zakupów Indirect- kat. marketingowe
Metody warsztatowe: Wykłady eksperckie poświęcone poszczególnym blokom tematycznym, ćwiczenia domowe, sesja Q&A
Tryb warsztatu: ONLINE za pośrednictwem dedykowanego streamingu – szkolenie organizowane jest we współpracy z firmą Optibuy
Czas trwania 27-29 kwietnia 2020: warsztat został podzielony na 3 bloki po 1,5-2h/ dzień
——————————————————————————-
PROGRAM:
Dzień 1 – Etap I czyli etap pracy nad przetargiem po stronie Klienta.
Kluczowe zagadnienia i ich dostosowanie do warunków pracy zdalnej
· po co klient robi przetarg i czy powinno się planować przetargi w dobie kryzysu
· shortlistowanie i kryteria ewaluacji – jak i gdzie szukać agencji, jak przeprowadzać RFI i oceniać agencje, szczególnie w systemie zdalnym
· rola briefu i role w procesie – jak optymalnie zaplanować pracę w zespole i dlaczego precyzyjny brief jest kluczowy, szczególnie teraz
Sesja Q&A:seria krótkich komentarzy eksperckich, w których poznasz odpowiedzi na zadawane pytania przez Ciebie i pozostałych Uczestników.
Dzień 2 – Etap II czylietap pracy nad przetargiem po stronie Agencji.
Kluczowe zagadnienia i ich dostosowanie do warunków pracy zdalnej
· analiza szans i ryzyka udziału w przetargu – jak agencje powinny oceniać ROI przetargu i podjąć odpowiedzialną decyzję o udziale
· budowanie zespołu i procesu wczoraj i dziś
· brief, de‐brief, tissue meeting – jak zorganizować wartościowe spotkania nie wychodząc z domu I dlaczego nie wolno z nich rezygnować
· proces twórczy – agencja w systemie wirtualnym
· „dobre wrażenie robi się tylko raz” – czyli jak przeprowadzić zdalną prezentację przetargową i nic nie stracić
Sesja Q&A:seria krótkich komentarzy eksperckich, w których poznasz odpowiedzi na zadawane pytania przez Ciebie i pozostałych Uczestników.
Dzień 3 – Etap III czyli etap pracy nad przetargiem po stronie Klienta i Agencji.
Kluczowe zagadnienia i ich dostosowanie do warunków pracy zdalnej
· przygotowanie ofert/benchmark – jakie dokumenty przygotować i jak ocenić prezentacje i oferty komercyjne każdy ze swojej kanapy
· ewaluacja – jak precyzyjne kryteria oceny i spójny arkusz ewaluacyjny pomoże podjąć optymalną decyzję o wyborze agencji
· negocjacje umowy, stawek i wynagrodzeń – czyli najważniejsze aspekty prawne, modele rozliczeń, przygotowanie celów negocjacyjnych i negocjacje bez bezpośredniego patrzenia w oczy
· feedback w czasach kryzysu – czyli jak przekazać przegranym rzetelną i niedemotywującą informację zwrotną
Sesja Q&A:seria krótkich komentarzy eksperckich, w których poznasz odpowiedzi na zadawane pytania przez Ciebie i pozostałych Uczestników.
Prosimy o kontakt: marta.macke@shortlist.com.pl i info@myprocon.pl
Marta Macke
Managing Partner, Shortlist Consulting
Rafał Karski
Partner, Shortlist Consulting