CMO SUMMIT 2019 to kolejna edycja merytorycznej konferencji skierowanej do CMOs i Dyrektorów Marketingu, organizowana przez firmę doradczą Shortlist Consulting we współpracy z IAA Polska.
CMO SUMMIT to wydarzenie ‘by invitation only’ i ‘must be’ dla top managerów marketingu reklamodawców.
Tematem przewodnim CMO Summit 2019 jest “Meet the digital citizens”. Czy spotkaliście się już z hasłami: cyfrowi obywatele lub digital citizenship? Jakie zmiany zaszły w cyfrowych zachowaniach obywateli, konsumentów mediów, marek czy też ‘shopperów’ w naszym kraju na przestrzeni ostatnich lat?
Podczas konferencji będziemy dyskutowali o roli dyrektora marketingu w firmie i o wyzwaniach stojących dziś przed nim w tym kontekście.
Prelegenci skoncentrują się na tym, jak z perspektywy CMO nawigować marką w coraz bardziej złożonym świecie cyfrowym, jak odczytywać i reagować na potrzeby konsumentów w oparciu o dane i technologie, a także omówią coraz bardziej znaczącą rolę e-commerce i wykorzystania nowych narzędzi takich jak influencer marketing czy obecność marki w gaming/esport
![](/wp-content/uploads/2019/03/korn-fery-400x400.jpg)
Krzysztof Nowakowski
Managing Director & Country Head, Korn Ferry
![](/wp-content/uploads/2019/03/sora-e1552910379149-400x400.jpg)
Agnieszka Sora
Dyrektor Zarządzająca, GFK Polonia
![](/wp-content/uploads/2019/03/facebook-400x400.jpg)
Gabriel Matwiejczyk
Measurement Lead CEE, Facebook
![](/wp-content/uploads/2019/03/allegro-400x400.jpg)
Dagmara Brzezińska-Marcu
Market Director FMCG & Sport, Allegro
![](/wp-content/uploads/2019/03/pionio-400x400.png)
Piotr Piętka
CO-CEO, Publicis Groupe Polska
![](/wp-content/uploads/2019/03/urb-400x400.jpg)
Łukasz Urbański
Business Development Director, Polsat Media
![](/wp-content/uploads/2019/03/masny-400x400.png)
Rafał Masny
Współtwórca Abstrachuje.TV
![](/wp-content/uploads/2019/03/wysz-400x400.png)
Rafał Wyszyński
CEO, DataTech Advisory
![](/wp-content/uploads/2019/03/niko-400x400.png)
Nikodem Sarna
Partner, DataTech Advisory
![](/wp-content/uploads/2019/03/martin-1.png)
Martin Smith
Strategy Director, Communisis London
![](/wp-content/uploads/2019/03/andre-400x400.png)
André Fläckel
Director Esports, Lagardère Sports Germany GmbH
![](/wp-content/uploads/2019/03/jerzy-400x400.jpg)
Jerzy Minorczyk
Dyrektor Generalny, IAA Polska
Agenda
07.05.2019
9:00-9:15 - Powitanie
Marta Macke-Ejchart, Managing Partner Shortlist Consulting; Rafał Karski, Partner Shortlist Consulting; Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska;
9:15 - 9:45 - Czy będziemy mieli w Polsce bardziej precyzyjny system pozwalający na planowanie i zakup mediów?
Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy
9:45-10:15 - Measure what matters
Gabriel Matwiejczyk, Measurement Lead CEE Region, Facebook
- Jak znaleźć wspólny mianownik w pomiarze efektywności kampanii?
- Wyzwania w mierzeniu komunikacji marketingowej.
- Wprowadzenie do narzędzi pomiaru Facebook’a.
10:15-10:45 - Znaczenie influencer marketingu we współczesnej komunikacji marek
Łukasz Urbański, Business Development Director, Polsat Media i Rafał Masny, Członek Zarządu, Grupa Abstra
- Czym jest Influencer Marketing?
- Przegląd case studies – 3 do 6 case’ów – lokalne/globalne.
- Synergia kanałów komunikacji (TV + Social Media) – w oparciu o case study: Lepiej Późno Niż Wcale (Polsat)/Lepiej Masny Niż Wcale (Abstra).
- Wnioski & rekomendacje.
10:45-11:15 - Esports: State of the Industry - Trends and Challenges in Commercialization
André Fläckel, Director Esports, Lagardère Sports Germany GmbH
11:15-11:45 - PRZERWA KAWOWA
11:45-12:30 - CMO AD 2019: W morzu wyzwań, na fali zmian?
Piotr Piętka, CO-CEO Publicis Groupe i jego goście
- Interaktywny panel dyskusyjny.
12:30-13:00 - Chief (Digital) Marketing Officer czyli kluczowe kompetencje CMO w erze cyfryzacji
Krzysztof Nowakowski, Managing Director & Country Head, Korn Ferry
- Ewolucja roli CMO i wizja przyszłości.
- CMO w samym sercu rewolucji cyfrowej.
- ‘Best in Class’ CMO w dzisiejszym świecie.
13:00-13:30 - Gdzie w e-commerce kończy się rola działu marketingu, a gdzie zaczyna rola działu sprzedaży?
Dagmara Brzezińska-Marcu, Market Director FMCG & Sport, Allegro
- Jak platformy e-commerce zmieniają sposób myślenia o ścieżce zakupowej konsumenta?
- Jak w związku z tym zaciera się granica między marketingiem i sprzedażą?
- Jak przygotować strategię, która pozwoli na równoczesne budowanie marki i sprzedaży w e-commerce?
13:30-14:30 - LUNCH
14:30-15:00 - Czwarta rewolucja przemysłowa a praktyka marketingowa. Jak wykorzystać potencjał własnych danych i dostępnych technologii?
Rafał Wyszyński, CEO, DataTech Advisory i Nikodem Sarna, Partner, DataTech Advisory
- Czy na pewno rozumiemy gospodarkę cyfrową i jej wpływ na konsumenta
- Jak odczytywać i reagować na potrzeby konsumentów w oparciu o dane i technologie?
- Największe wyzwania, jakie technologia stawia przed marketerami. Wyniki badań.
- Jak tym wyzwaniom sprostać? Praktyczne przykłady.
- Podsumowanie najlepszych praktyk dla marketerów.
15:00-15:30 - Doświadczenie konsumenta i ścieżka zakupowa w świecie cyfrowym – czy zawsze łatwiej, szybciej, przyjemniej?
Agnieszka Sora, Managing Director Poland, GfK
- Jak wygląda doświadczenie konsumenta i jego ścieżka zakupowa w cyfrowym świecie?
- Czy dostępne technologie czynią nasze życie łatwiejszym?
- Omnichanneling i najnowsze trendy konsumenckie oraz ich wpływ na doświadczenie klienta.
- Jakie są oczekiwania nabywców odnośnie kanałów zakupowych?
W jakim stopniu jesteśmy „digital citizens”? - I jak z perspektywy CMO nawigować marką w tym coraz bardziej złożonym świecie cyfrowym? Na te pytania postaram się odpowiedzieć pokazując perspektywę globalną oraz lokalne trendy i insighty.
15:30-16:00 - Behavioral Science for Shopper Innovation
Martin Smith, Strategy Director, Communisis London
- Behavioral science is advancing our ability to understand and change people’s behavior, yet most shopper marketing still follows a traditional ‘claims and messages’ approach.
- Our talk sets out a new way, using 10 powerful triggers of human behavior to create innovations in the shopping journey, prompting shoppers to do more of what a brand needs them to do, in store and beyond.
16:00-16:15 - Podsumowanie
Marta Macke-Ejchart, Managing Partner Shortlist Consulting; Rafał Karski, Partner Shortlist Consulting; Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska;
16:15-18:00 - NETWORKING
Moderation
![](/wp-content/uploads/2017/11/marta_macke-400x400.jpg)
Marta Macke-Ejchart
Managing Partner, Shortlist Consulting
![](/wp-content/uploads/2017/11/rafal_karski-e1518001712261-400x400.jpg)
Rafał Karski
Partner, Shortlist Consulting
Filmy
Opinions
Wydarzenie, na które sporo osób czeka/dopytuje się czy będzie mogła na nim być. Po jednej edycji to niezła sprawa.
Maciej Szczechura | CMO/COO
Nie mogę się doczekać…w zeszłym roku było inspirująco
Marek Friedman | CMO, Entrepreneur
Fantastyczna robota. Byłem na jednej z wcześniejszych konferencji i to było jedno z lepszych doświadczeń konferencyjnych w PL
Leszek Wolany | Managing Director