Dla Klienta
DORADZTWO
Wsparcie przy przetargu i przegląd rynku komunikacji marketingowej
Poszukiwanie odpowiedniego partnera z branży komunikacji marketingowej do obsługi marki i realizacji kampanii jest bardzo trudne i czasochłonne. Na rynku jest mnóstwo agencji i podmiotów, posiadających różne kompetencje i różne specjalizacje reklamowe. Trudno zdecydować, które z nich odpowiadają potrzebom i wymaganiom Klienta.
W Shortlist znamy rynek, pomagamy wyselekcjonować odpowiednich partnerów, przeprowadzić wszystkie etapy procesu przetargowego i zoptymalizować uzyskane efekty w zakresie jakości i ceny.
Współpracujemy z klientami w zakresie:
- pełnej organizacji i koordynacji procesu przetargowego na wybór agencji komunikacji marketigowej
- wspierania procesu na poszczególnych etapach (np. analiza potrzeb, long lista, optymalizacja briefu przetargowego, ustalenie kryteriów oceny, przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej)
- wsparcia w przygotowaniu celów negocjacyjnych i negocjacjach
- audytu i optymalizacji kosztów
- przeprowadzania przeglądu rynku tzw. “drzwi otwartych” pozwalających klientowi poznać zakres kompetencji większej liczby agencji, w krótkim czasie
Budowanie, analiza i optymalizacja relacji z agencją
Współpracując z wysokiej klasy konsultantami, doświadczonymi zarówno w marketingu, psychologii biznesu i w pracy w agencji, używając transparentnych kryteriów i arkusza oceny agencji / partnerów Shortlist wspólnie z klientem:
– buduje optymalny model współpracy z agencją i wspiera zespół w jego wdrożeniu
– przeprowadza analizę, ocenia dotychczasowe działania
– znajduje odpowiedź jak rozwiązać ewentualny problem.
Shortlist pomaga w opracowaniu narzędzi i modeli współpracy z agencją, arkuszy oceny i systemów motywacji (bonus/malus) sposobów na odbudowanie relacji i wyjścia z sytuacji kryzysowych.
Pomagamy budować trwałe relacje klienta z agencją.
SZKOLENIA, WARSZTATY, PROJEKTY ROZWOJOWE
Szkolenie, którego celem jest:
- pokazanie kluczowych obszarów zintegrowanego procesu przetargowego na każdym jego etapie i z perspektywy wszystkich jego uczestników,
- uporządkowanie i powiększenie wiedzy, spektrum praktyk przetargowych,
- przekazanie wskazówek i narzędzi jak proces prowadzić skutecznie i zakończyć go sukcesem,
- podnoszenie konkurencyjności na rynku,
- wykształcenie umiejętności krytycznych analiz procesu przetargowego,
- podnoszenie efektywności, pomoc w stworzeniu bazy wiedzy, umiejętności i inspiracji.
Program merytoryczny warsztatu jest odpowiedzią na problemy związane z komunikacją w zespole, a zwłaszcza informacją zwrotną (jej przekazywaniem i przyjmowaniem) ze szczególnym uwzględnieniem informacji krytycznych. Z zagadnieniem tym wiążą się także: komunikowanie swoich potrzeb i oczekiwań, poszukiwanie rozwiązań problemów, radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych.
Podczas warsztatu (zazwyczaj wyjazdowego) skupiamy się na:
- Diagnozie różnic w indywidualnych stylach funkcjonowania opartej na Profilach Insights
- Budowie kultury feedbacku
- Rozwiązywaniu problemów/konfliktów
- „Przepracowaniu” wybranych problemów zgłoszonych przez managerów
Ponieważ warsztat zakłada dużo pracy intelektualnej oraz tematy, nad którymi będziemy z grupą pracować wymagają zaangażowania emocjonalnego, dodatkowo (opcjonalnie) w program warsztatu włączone są zajęcia skierowane na pracę z ciałem, oddechem i pogłębianiem praktyk pomagających w redukcji stresu, rozładowywania napięć w ciele i głowie (również tych nieuświadomionych), utrzymania wewnętrznej równowagi i zwiększaniu kreatywności – m.in. na bazie jogi, pranajamy
KONTEKST:
Mija dziewięć miesięcy przymusowej pracy zdalnej wywołanej pandemią Covid-19. Jesteśmy w trakcie kolejnego lock-downu i nie wiemy co się jeszcze wydarzy. Zarówno branża jak i pracownicy dotkliwie odczuwają konsekwencje pandemii. Na początku pierwszej fali pandemii firma doradcza Shortlist Consulting, wspólnie z DeLab UW i Brief przeprowadziła 3 edycje badania dotyczącego wpływu pandemii na branżę marketingową.
Pierwsza fala była zaskoczeniem i silnym uderzeniem w branżę, ale z nadejściem wiosny i okresu wakacyjnego poczuliśmy więcej optymizmu. Niemniej już wtedy Shortlist Consulting przygotowało serię działań mających na celu wsparcie pracowników branży marketingowej w tym trudnym okresie, m.in.: spotkania eksperckie dla CMO, w tym z psychologiem biznesu Wojciechem Eichelbergerem czy też cykl spotkań przy jodze z trenerką Katarzyną Grupińską oraz cykl rozmów nt. książek z Anną Dziewit-Meller z bukbuk.pl
Jesień, zbliżająca się zima, krótkie dni i chłód nie sprzyjają dobremu samopoczuciu. Brak przewidywalności oraz spodziewane długofalowe przejście na system pracy zdalnej lub hybrydowej, home schooling, ect. wpływają niekorzystnie na stan emocjonalny pracowników, a co za tym idzie na ich motywację i efektywność.
Jako firma doradcza specjalizująca się we wsparciu branży komunikacji marketingowej w budowaniu i wdrażaniu strategii business development, doradztwie przetargowym czyli pomagająca klientom i agencjom poznać się, nawiązać współpracę i osiągnąć sukces w codziennej pracy, wiemy jak ważne jest zachowanie równowagi, koncentracji i motywacji.
W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Shortlist Consulting, we współpracy z ekspertami z zakresu psychologii biznesu i well-being, stworzyło program wsparcia w dbaniu o równowagę, w radzeniu sobie ze stresem i zarządzaniu skutkami #newnormal dla pracowników branży marketingowej BE NORMAL IN #NEWNORMAL czyli JAK RADZIĆ SOBIE w nowej rzeczywistości
PROGRAM: BE NORMAL IN #NEWNORMAL czyli JAK RADZIĆ SOBIE w nowej rzeczywistości
- Na program składa się seria cyklicznych spotkań on-line
- Spotkania odbywają raz w tygodniu, trwają 60 minut
- Spotkania podzielone są na bloki:
- Wykład ekspercki psychologa biznesu adresowany do zidentyfikowanych wyzwań
- Zajęcia ruchowe wspomagające redukcję stresu (joga, oddychanie, medytacja)
- Podsumowanie i zadania do domu: ćwiczenia ruchowe, techniki redukcji stresu rekomendacje „kulturalne” (lektury, filmy, programy)
Bonus: dodatkowe sobotnie zajęcia jogi w dwóch streamach; dla dorosłych i dla rodzin z dziećmi oraz możliwość indywidualnych spotkań coachingowych.
UWAGA!
Szczegółowy program (tematyka poszczególnych sesji) odpowiada na wyzwania z jakimi mierzy się organizacja w #newnormal i powstaje w toku rozmów Klient-Shortlist Consulting, m.in.:
- Rozmów z kadrą zarządzającą
- Rozmów z HR
- Rozmów/ ankiet wśród pracowników
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKÓW:
- Zrozumienie mechanizmów związanych z #newnormal i ich wpływu na nasze samopoczucie
- Poznanie technik radzenia sobie z wyzwaniami wynikającymi z #newnormal
- Kontrola emocji, zwiększenie koncentracji zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym
- Większa motywacja do podejmowania wyzwań
- Integracja – robimy coś razemKORZYŚCI DLA PRACODAWCY:
- Zmotywowani i skoncentrowani pracownicy
- Integracja zespołu
- Wsparcie zespołu – lojalizacja pracowników
- Większa kontrola nad procesami wewnątrz firmy
Dodatkowo możliwe:
- sobotnie zajęcia jogi dla dorosłych 60 min
- sobotnie zajęcia jogi dla rodzin z dziećmi 60 min
- sesje coachingowe/mentoringowe one2one.
Warsztat skierowany jest do wszystkich pracowników firmy i ma na celu zdiagnozowanie i lepsze zrozumienie barier i ewentualnych pól do poprawy relacji i procesów wewnątrz agencji.
W konsekwencji pracy podczas warsztatu zespół i firma będą się lepiej rozwijać pracując efektywniej i w przyjaznej, sprzyjającej rozwojowi atmosferze.
Przygotowując warsztat połączyliśmy dwie perspektywy i kompetencje kluczowe dla dogłębne zrozumienie specyfiki pracy firmy/korporacji/zespołu oraz psychologicznych aspektów ludzkich/zespołowych.
Szkolenie, którego celem jest:
- podnoszenie umiejętności przygotowania do negocjacji jako podstawy sukcesu całej współpracy,
- przekazanie wskazówek jak czytać ofertę w odniesieniu do specyfikacji – briefu,
- pokazanie najczęściej stosowanych kryteriów oceny oferenta i oferty,
- przedstawienie metod i narzędzi komercyjnego i merytorycznego porównania ofert,
- podnoszenie umiejętności budowania strategii negocjacyjnej,
- przedstawienie najważniejszych aspektów w kontraktowaniu usług z kategorii komunikacja marketingowa.
Szkolenie, którego celem jest:
- zbudowanie efektywnej relacji klient/agencja od pierwszego dnia wspólnej pracy,
- poznanie się zespołów – it is all about human,
- rozumienie celów i wyzwań biznesowych stojących przed każdą ze stron,
- definiowanie idealnego modelu współpracy (operacyjnie i relacyjnie),
- wypracowanie działań zwiększających efektywność współpracy pomiędzy zespołami.
Szkolenie, którego celem jest:
- poznanie przepisów i regulacji rynku reklamy, w tym najważniejszych aktów prawnych (NDA, umowy)
- prawo autorskie i ochrona własności intelektualnej
- poznanie co to jest soft-law, copy advice i pre-clearing, i kiedy je stosować,
- wykształcenie umiejętnosći korzytania z Kodeksu Etyki Reklamy i kodeksów branżowych,
- zdefiniowanie idealnego modelu współpracy klient / agencja przy tworzeniu etycznych reklam,
- wypracowanie procedur umożliwiających wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń.
Szkolenie, którego celem jest:
- Zrozumienie co to jest brief
- Zrozumienie po co i komu potrzebny jest brief
- Poznanie zasad przygotowania efektywnego briefu - co dobry brief powinien, a czego nie powinien zawierać
- Poznanie kluczowych elementów briefu - praca na formatach briefów
- Poznanie czym się różni brief dla obecnej agencji od briefu przetargowego
- Nauczenie się jak efektywnie briefować agencję
- Leadership/team coaching dla kadry managerskiej – w tym rekomendacja ofert firm/ konsultantów zewnętrznych, zgodnie ze specyfiką branży i potrzebami firmy;
- Kompetencje przyszłości – jak je wypracować w zespole, jak rekrutować właściwych ludzi „na przyszłość”; zalety wdrożenia formalnego systemu rekrutacji wewnętrznych.
- Zarządzanie i motywowanie zespołu w dobie cyfryzacji i wdrażania rozwiązań AI – budowanie niezbędnych kompetencji w ramach koncepcji agile organisation; budowanie kultury doceniania vs dotychczasowych metod motywowania; rola HR Business Partnera;
- Coaching indywidualny lub warsztat rozwojowy (dla zainteresowanych);
Zarządzanie wielopokoleniowe (From Baby-Boomers to Gen Z) – korzyści z nawiązania konstruktywnego dialogu między osobami w różnym wieku w firmie (zarząd <=> managerowie <=> pozostali członkowie zespołu); - Tradycyjny system ocen okresowych vs bieżący (real-time) feedback; wskaźniki HR vs employee experience – stałe monitorowanie zaangażowania/satysfakcji członków zespołu.
- Trendy w HR w 2020+.
- Audyt dotychczas realizowanych działań, analiza ich dopasowania do strategii biznesowej firmy, ocena skuteczności;
- Badanie zaangażowania pracowników/współpracowników. Ankieta stworzona pod potrzeby (i możliwości) firmy;
- Badanie (lub warsztat) z udziałem całego zespołu: sformułowanie lub weryfikacja misji, wizji i wartości firmowych – baza dla procesów rekrutacyjnych, skutecznej komunikacji, zmniejszenia rotacji, budowania właściwych relacji i zaangażowania w długim okresie;
- Zarządzanie wielopokoleniowe – korzyści z nawiązania konstruktywnego dialogu między osobami w różnym wieku w firmie (zarząd <=> managerowie <=> pozostali członkowie zespołu);
- Weryfikacja lub/i opracowanie dokumentów wewnętrznych (regulaminów/polityk/treści na stronę Kariera [o ile istnieje] );
- Dbałość o dobre samopoczucie pracowników w firmie (mindfulness at work); aplikacje do medytacji (Headspace, Buddhify, Ten Percent Happier, Calm, Mindfulness Daily, Stop, Breathe&Think, Portal – Focus, Sleep, Escape, Simple Habit. Metody redukcji stresu, odnalezienia równowagi praca-dom, podniesienia efektywności.
- Analiza dotychczas realizowanej komunikacji wewnętrznej, ich dopasowania do potrzeb organizacyjnych oraz oczekiwań zróżnicowanych zespołów roboczych
- Sporządzenie planu rozwoju zespołu; określenie oczekiwanych kompetencji kandydatów; – dotarcie z informacją o możliwości współpracy firmy do pożądanych target groups (studenci- absolwenci-osoby z doświadczeniem), pozyskanie i rozwój talentów; Talent mapping,
- Weryfikacja istniejących lub stworzenie struktur i hierarchii zespołu;
- Opracowanie modelu kompetencyjnego oraz siatki płac;
- Wdrożenie modelu ocen (okresowych lub bieżących) oraz kryteriów promocji w firmie, w tym
- Analiza dotychczas realizowanej komunikacji wewnętrznej, ich dopasowania do potrzeb organizacyjnych oraz oczekiwań zróżnicowanych zespołów roboczych;
koncepcja dual career pathing – wpływ na motywację, chęć pozostania w firmie na dłużej, poprawę wydajności i zaangażowania. Obiektywizacja i przejrzystość procesu, założenia i potrzeba realizacji sesji moderacyjnych. - Weryfikacja potrzeb szkoleniowych zespołu i kadry zarządzającej.
- Inne zagadnienia – wg indywidualnych potrzeb Klienta.
Nasze doświadczenie w liczbach:
13
Konferencje
11 +
Lat na rynku
100+ +
Zrealizowanych projektów
50+ +
Publikacji i wywiadów
30 +
Lat doświadczenia
Dlaczego warto skorzystać z usług Shortlist Consulting?
Doświadczenie i wiedza
Skuteczna realizacja celów klienta wynikająca z unikalnego połączenia kompetencji, wiedzy i doświadczenia z obszarów business development, komunikacji marketingowej, marketingu i procurementu.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Dogłębna znajomość rynku agencji komunikacji marketingowej, sprawdzone narzędzia i dopasowane do indywidualnych potrzeb procesy pozwalają uniknąć nieefektywnej pracy i oszczędzić zasoby, czas i budżet Klienta.
Obiektywna ocena
Gwarantujemy pełną transparentność i obiektywność przeprowadzanych procesów, używając jednakowych narzędzi do analiz i oceny wszystkich pozyskiwanych z rynku ofert. Efekty naszej pracy są w pełni weryfikowalne.