DORADZTWO

Wsparcie przy przetargu i przegląd rynku komunikacji marketingowej

Poszukiwanie odpowiedniego partnera z branży komunikacji marketingowej do obsługi marki i realizacji kampanii jest bardzo trudne i czasochłonne. Na rynku jest mnóstwo agencji i podmiotów, posiadających różne kompetencje i różne specjalizacje reklamowe. Trudno zdecydować, które z nich odpowiadają potrzebom i wymaganiom Klienta.

W Shortlist znamy rynek, pomagamy wyselekcjonować odpowiednich partnerów, przeprowadzić wszystkie etapy procesu przetargowego i zoptymalizować uzyskane efekty w zakresie jakości i ceny.
Współpracujemy z klientami w zakresie:

  • pełnej organizacji i koordynacji procesu przetargowego na wybór agencji komunikacji marketigowej
  • wspierania procesu na poszczególnych etapach (np. analiza potrzeb, long lista, optymalizacja briefu przetargowego, ustalenie kryteriów oceny, przygotowanie dokumentacji formalno-prawnej)
  • wsparcia w przygotowaniu celów negocjacyjnych i negocjacjach
  • audytu i optymalizacji kosztów (wynagrodzenia, produkcja, zakup mediów)
  • przeprowadzania przeglądu rynku tzw. “drzwi otwartych” pozwalających klientowi poznać zakres kompetencji większej liczby agencji, w krótkim czasie

Budowanie, analiza i optymalizacja relacji z agencją

Współpracując z wysokiej klasy konsultantami, doświadczonymi zarówno w marketingu, psychologii biznesu i w pracy w agencji, używając transparentnych kryteriów i arkusza oceny agencji / partnerów Shortlist wspólnie z klientem:
– buduje optymalny model współpracy z agencją i wspiera zespół w jego wdrożeniu
– przeprowadza analizę, ocenia dotychczasowe działania
– znajduje odpowiedź jak rozwiązać ewentualny problem.

Shortlist pomaga w opracowaniu narzędzi i modeli współpracy z agencją, arkuszy oceny i systemów motywacji (bonus/malus) sposobów na odbudowanie relacji i wyjścia z sytuacji kryzysowych.
Pomagamy budować trwałe relacje klienta z agencją.

SZKOLENIA

Przetarg w trzech aktach - jak powinien wyglądać idealny proces przetargowy.

Szkolenie, którego celem jest:

  • pokazanie kluczowych obszarów zintegrowanego procesu przetargowego na każdym jego etapie i z perspektywy wszystkich jego uczestników,
  • uporządkowanie i powiększenie wiedzy, spektrum praktyk przetargowych,
  • przekazanie wskazówek i narzędzi jak proces prowadzić skutecznie i zakończyć go sukcesem,
  • podnoszenie konkurencyjności na rynku,
  • wykształcenie umiejętności krytycznych analiz procesu przetargowego,
  • podnoszenie efektywności, pomoc w stworzeniu bazy wiedzy, umiejętności i inspiracji.

Warsztat skierowany jest do wszystkich pracowników firmy i ma na celu zdiagnozowanie i lepsze zrozumienie barier i ewentualnych pól do poprawy relacji i procesów wewnątrz agencji.

W konsekwencji pracy podczas warsztatu zespół i firma będą się lepiej rozwijać pracując efektywniej i w przyjaznej, sprzyjającej rozwojowi atmosferze.

Przygotowując warsztat połączyliśmy dwie perspektywy i kompetencje kluczowe dla dogłębne zrozumienie specyfiki pracy firmy/korporacji/zespołu oraz psychologicznych aspektów ludzkich/zespołowych.

Szkolenie, którego celem jest:

  • podnoszenie umiejętności przygotowania do negocjacji jako podstawy sukcesu całej współpracy,
  • przekazanie wskazówek jak czytać ofertę w odniesieniu do specyfikacji – briefu,
  • pokazanie najczęściej stosowanych kryteriów oceny oferenta i oferty,
  • przedstawienie metod i narzędzi komercyjnego i merytorycznego porównania ofert,
  • podnoszenie umiejętności budowania strategii negocjacyjnej,
  • przedstawienie najważniejszych aspektów w kontraktowaniu usług z kategorii komunikacja marketingowa.

Szkolenie, którego celem jest:

  • zbudowanie efektywnej relacji klient/agencja od pierwszego dnia wspólnej pracy,
  • poznanie się zespołów – it is all about human,
  • rozumienie celów i wyzwań biznesowych stojących przed każdą ze stron,
  • definiowanie idealnego modelu współpracy (operacyjnie i relacyjnie),
  • wypracowanie działań zwiększających efektywność współpracy pomiędzy zespołami.

Szkolenie, którego celem jest:

  • poznanie przepisów i regulacji rynku reklamy, w tym najważniejszych aktów prawnych (NDA, umowy)
  • prawo autorskie i ochrona własności intelektualnej
  • poznanie co to jest soft-law, copy advice i pre-clearing, i kiedy je stosować,
  • wykształcenie umiejętnosći korzytania z Kodeksu Etyki Reklamy i kodeksów branżowych,
  • zdefiniowanie idealnego modelu współpracy klient / agencja przy tworzeniu etycznych reklam,
  • wypracowanie procedur umożliwiających wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń.

Szkolenie, którego celem jest:

  • Zrozumienie co to jest brief
  • Zrozumienie po co i komu potrzebny jest brief
  • Poznanie zasad przygotowania efektywnego briefu -­ co dobry brief powinien, a czego nie powinien zawierać
  • Poznanie kluczowych elementów briefu -­ praca na formatach briefów
  • Poznanie czym się różni brief dla obecnej agencji od briefu przetargowego
  • Nauczenie się jak efektywnie briefować agencję
  • Leadership/team coaching dla kadry managerskiej – w tym rekomendacja ofert firm/ konsultantów zewnętrznych, zgodnie ze specyfiką branży i potrzebami firmy;
  • Kompetencje przyszłości – jak je wypracować w zespole, jak rekrutować właściwych ludzi „na przyszłość”; zalety wdrożenia formalnego systemu rekrutacji wewnętrznych.
  • Zarządzanie i motywowanie zespołu w dobie cyfryzacji i wdrażania rozwiązań AI – budowanie niezbędnych kompetencji w ramach koncepcji agile organisation; budowanie kultury doceniania vs dotychczasowych metod motywowania; rola HR Business Partnera;
  • Coaching indywidualny lub warsztat rozwojowy (dla zainteresowanych);
    Zarządzanie wielopokoleniowe (From Baby-Boomers to Gen Z) – korzyści z nawiązania konstruktywnego dialogu między osobami w różnym wieku w firmie (zarząd <=> managerowie <=> pozostali członkowie zespołu);
  • Tradycyjny system ocen okresowych vs bieżący (real-time) feedback; wskaźniki HR vs employee experience – stałe monitorowanie zaangażowania/satysfakcji członków zespołu.
  • Trendy w HR w 2020+.
  • Audyt dotychczas realizowanych działań, analiza ich dopasowania do strategii biznesowej firmy, ocena skuteczności;
  • Badanie zaangażowania pracowników/współpracowników. Ankieta stworzona pod potrzeby (i możliwości) firmy;
  • Badanie (lub warsztat) z udziałem całego zespołu: sformułowanie lub weryfikacja misji, wizji i wartości firmowych – baza dla procesów rekrutacyjnych, skutecznej komunikacji, zmniejszenia rotacji, budowania właściwych relacji i zaangażowania w długim okresie;
  • Zarządzanie wielopokoleniowe – korzyści z nawiązania konstruktywnego dialogu między osobami w różnym wieku w firmie (zarząd <=> managerowie <=> pozostali członkowie zespołu);
  • Weryfikacja lub/i opracowanie dokumentów wewnętrznych (regulaminów/polityk/treści na stronę Kariera [o ile istnieje] );
  • Dbałość o dobre samopoczucie pracowników w firmie (mindfulness at work); aplikacje do medytacji (Headspace, Buddhify, Ten Percent Happier, Calm, Mindfulness Daily, Stop, Breathe&Think, Portal – Focus, Sleep, Escape, Simple Habit. Metody redukcji stresu, odnalezienia równowagi praca-dom, podniesienia efektywności.
  • Analiza dotychczas realizowanej komunikacji wewnętrznej, ich dopasowania do potrzeb organizacyjnych oraz oczekiwań zróżnicowanych zespołów roboczych
  • Sporządzenie planu rozwoju zespołu; określenie oczekiwanych kompetencji kandydatów; –  dotarcie z informacją o możliwości współpracy firmy do pożądanych target groups (studenci- absolwenci-osoby z doświadczeniem), pozyskanie i rozwój talentów; Talent mapping,
  • Weryfikacja istniejących lub stworzenie struktur i hierarchii zespołu;
  • Opracowanie modelu kompetencyjnego oraz siatki płac;
  • Wdrożenie modelu ocen (okresowych lub bieżących) oraz kryteriów promocji w firmie, w tym
  • Analiza dotychczas realizowanej komunikacji wewnętrznej, ich dopasowania do potrzeb organizacyjnych oraz oczekiwań zróżnicowanych zespołów roboczych;
    koncepcja dual career pathing – wpływ na motywację, chęć pozostania w firmie na dłużej, poprawę wydajności i zaangażowania. Obiektywizacja i przejrzystość procesu, założenia i potrzeba realizacji sesji moderacyjnych.
  • Weryfikacja potrzeb szkoleniowych zespołu i kadry zarządzającej.
  • Inne zagadnienia – wg indywidualnych potrzeb Klienta.

Nasze doświadczenie w liczbach:

9

Konferencje

6 +

Lat na rynku

99 +

Zrealizowanych projektów

50 +

Publikacji i wywiadów

25 +

Lat doświadczenia

Dlaczego warto skorzystać z usług Shortlist Consulting?

Doświadczenie i wiedza

Skuteczna realizacja celów klienta wynikająca z unikalnego połączenia kompetencji, wiedzy i doświadczenia z obszarów business development, komunikacji marketingowej, marketingu i procurementu.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Dogłębna znajomość rynku agencji komunikacji marketingowej, sprawdzone narzędzia i dopasowane do indywidualnych potrzeb procesy pozwalają uniknąć nieefektywnej pracy i oszczędzić zasoby, czas i budżet Klienta.

Obiektywna ocena

Gwarantujemy pełną transparentność i obiektywność przeprowadzanych procesów, używając jednakowych narzędzi do analiz i oceny wszystkich pozyskiwanych z rynku ofert. Efekty naszej pracy są w pełni weryfikowalne.