Kim jesteśmy
Połączyliśmy unikalne kompetencje, wiedzę i doświadczenia w obszarach kluczowych dla budowania relacji klient-agencja:
BUSINESS DEVELOPMENT & NEW BUSINESS
MARKETING & PROCESS MANAGEMENT
PROCUREMENT MANAGEMENT

Założycielka i CEO Shortlist Consulting ma 25-letnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej i w business development/new business.
W latach 1995-2012 pracowała w polskich i międzynarodowych strukturach agencji reklamowych, m.in. w Client Service i New Business w Gruppie 66 (dzisiejsze Ogilvy&Mather), Saatchi&Saatchi oraz przez 15 lat w DDB Group, gdzie jako Business Development Director była odpowiedzialna za strategiczny rozwój spółek z grupy.
W 2013 stworzyła Shortlist Consulting, pierwszą na rynku firmę skupiającą się na doradztwie przetargowym, wsparciu w rozwoju i wdrażaniu strategii business development oraz w budowaniu relacji klient-agencja.
Od 2018 organizuje konferencje CMO Summit i CMO Summit CEE, wydarzenie „by invitation only” i „must be” dla top managerów marketingu i reklamodawców. Stworzyła CMO Awards konkurs typu peer-to-peer dla managerów zarządzających marketingiem.
Pomysłodawczyni i organizatorka cyklicznych konferencji CMO SUMMIT, CMO SUMMIT CEE, Marketing Benchmarks Summit oraz śniadań biznesowym CMO Breakfast i Procurement Coffee Talks, zarówno w formie tradycyjnej jak i on-line.
Prowadzi wywiady merytoryczne w ramach cyklu Shortlist Talks.
Autorka i prowadząca program/video-podcast Reklamiara emitowanego przez portal Media i Marketing Polska, a wcześniej przez portal INN:Poland i kanały grupy NaTemat.
Jest inicjatorką procesu integracji środowisk procuremetu, marketingu i komunikacji marketingowej oraz współtwórczynią i organizatorką cyklicznych wydarzeń i konferencji “W przetargowym trójkącie”, poświęconych tematyce przetargowej i dialogowi międzybranżowemu.
Tworzy i prowadzi szkolenia z zakresu postępowań przetargowych, business development/sprzedaży i budowania relacji klient-agencja (m.in. w Szkole Strategii Marki przy SKM SAR, Procon i w ramach oferty Shortlist Consulting).
Prelegentka na konferencjach biznesowych Forum Zakupy, Procon Polzak, Procon Indirect, Proebiz w Ostrawie. Współorganizatorka i współprowadząca cykl konferencji dentsu Group pt. Brand Survival Kit.
Od 2014 do 2023 była arbiterką Komisji Etyki Reklamy przy Stowarzyszeniu Rada Reklamy.
Członkini Rady Marek Superbrands, kapituły Procon Awards, kapituły 50 Kreatywnych w Biznesie.
W latach 2016-18 była Wice Prezeską Zarządu Warszawskiego Klubu Narciarskiego WKN.
https://www.linkedin.com/in/marta-macke-2433891/
EKSPERCI SHORTLIST CONSULTING

Grzegorz Ejchart
Business Development & Research
Manager skoncentrowany na sprzedaży i rozwoju biznesu oraz badaniach z ponad 25 letnim doświadczeniem w pracy w różnych branżach, a także jako przedsiębiorca i konsultant.
Wspiera Shortlist Consulting w rozwoju biznesu, projektach związanych z budowaniem i wdrażaniem strategii business development oraz w projektach badawczych.
Jako ekspert i doradca specjalizuje się w:
– Opracowaniu i wdrażaniu strategii business development oraz opracowywaniu i wdrażaniu procesów zarządzania sprzedażą
– Budowaniu bliskich relacji z kluczowymi klientami docelowymi i rozwoju nowych kanałów
– Wykorzystaniu badań klientów w celu uzyskania spostrzeżeń i rozwiązań sprzedażowych
– Realizacji badań, wywiadów pogłębionych na grupie managerów marketingu i specjalistów branży komunikacji marketingowej
Jest również zaangażowany w rozwijanie projektów zrównoważonego rozwoju (aktywny udział w projektach: Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce, European Clean Trucking Alliance, współpracuje z Fundacją Promocji Pojazdów Elektrycznych FPPE)
W latach 1992-2001 pracował jako Sales & Marketing Solutions Director w CAL Company (dzisiejsze GFK).
W latach 2002-2004 był Doradcą Zarządu PKN Orlen
Następnie jako przedsiębiorca wprowadzał na polski rynek takie marki jak np. Michel Montignac i Dukan Diet.
Od 2016 wspiera firmy w rozwoju biznesu i w obszarach sprzedaży doradzając m.in CMR Centrum Monitorowania Rynku, No Limit Logistyka, UOTT Uniwersytecki Instytut Rozwoju Technologii, Talkin’ Thigs (IoT)

Kamila Simura
Rozwój kompetencji/HR
Ponad 20 lat pracowała dla największych międzynarodowych
korporacji z różnych branż [prawniczej, petrochemicznej,
wydawniczej, IT, marketingowej], zdobywając doświadczenie
biznesowe w zarządzaniu firmą, procesami HR – w tym w projektach z zakresu employer branding, marketingu, zarządzaniu marką, a także w sprzedaży B2B i obsłudze klienta.
Zarządzaniem procesami HR zajmowała się przez 10 lat
pracując w globalnej kancelarii prawnej na stanowisku HR Managera, gdzie była odpowiedzialna za całokształt działań w obszarze miękkiego HR – rekrutację i zatrudnienie, oceny okresowe, talent management, szkolenia i rozwój, employer branding, administrację personalną.
Shortlist wspiera w projektach doradczych, warsztatach oraz szkoleniach. W pracy wykorzystuje swoje praktyczne doświadczenie menadżerskie wspierając firmy przy optymalizacji procesów HR i wdrażaniu nowych rozwiązań.
Jest absolwentką wydziału Handlu Zagranicznego SGH oraz Summer School of Management University of Minnesota. Ukończyła Studium Zarządzania Kapitałem Ludzkim (Most Wanted!), Introduction to Coach (Noble Manhattan) oraz HR Professional Development Series (United Business Development i American Chamber of Commerce of Poland).

Joanna Piątkowska
Adwokat
Członek Izby Adwokackiej w Warszawie.
Zastępca Rzecznika Dyscyplinarnego przy Okręgowej Radzie Adwokackiej.
Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz Podyplomowe Studium Prawa Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Posiada wieloletnie doświadczenie w reprezentowaniu klientów w sprawach z zakresu szeroko pojętego prawa cywilnego i gospodarczego.
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie autorskim, ochronie dóbr osobistych. Doświadczenie zdobyła podczas pracy w renomowanych kancelariach prawniczych w Łodzi i w Warszawie.
W latach 2014-19 na stałe współpracowała z Kancelarią Dubois, Kosińska – Kozak.
Swoim doświadczeniem wspiera klientów w toku zawiłych procesów sądowych, jak również w zakresie doradztwa prawnego przy zawieraniu kontraktów oraz prowadzeniu negocjacji.
Zwolenniczka poszukiwania w swej pracy efektywnych rozwiązań prawnych wychodzących na przeciw szeroko pojętemu interesowi Klienta.

Monika Bis
Strategic Procurement Expert
Konsultantka, trenerka biznesu i mentorka z 20-letnim doświadczeniem pracy jako menedżer zakupów w firmach z branży produkcyjnej (farmaceutyczna i spożywcza) i usługowej (finansowa, medyczna). Odpowiadała za tworzenie i rozwój zespołów od 5 do 25 osób w Polsce i na skalę międzynarodową (Wlk. Brytania, Czechy, Litwa, Węgry, Rumunia). Pasjonatka pracy z ludźmi, wzmacniania ich kompetencji, dzielenia się wiedzą i doświadczeniami. Jako wieloletni praktyk z doświadczeniem w międzynarodowych korporacjach, prowadzi warsztaty i projekty doradcze związane ze strategicznym zarządzaniem łańcuchem dostaw, budowaniem zespołów, przywództwem, zarządzaniem sytuacją kryzysową w zespole oraz ryzykiem kontraktowym. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Obecnie w roli Członka Zarządu Stowarzyszenia Polish Supply Management Leaders (PSML), odpowiada m.in. za rozwój programów szkoleniowych.
Wspólnie z Shortlist była inicjatorką procesu integracji środowisk procuremetu, marketingu i komunikacji marketingowej oraz współtwórczynią i organizatorką cyklicznych wydarzeń i konferencji “W przetargowym trójkącie”, poświęconych tematyce przetargowej i dialogowi międzybranżowemu.
https://www.linkedin.com/in/monika-bis-8689672/

Justyna Olszańska
Psycholog Biznesu
Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Przez kilka lat pracowała na Uniwersytecie, równolegle prowadząc działalność jako trener tzw. „umiejętności miękkich”. Na początku lat 90tych współtworzyła Ośrodek Negocjacji i Rozwiązywania Konfliktów UW, od 1994 roku jest współwłaścicielem firmy szkoleniowo-doradczej Yes-Consensus.
Od ponad 25 lat kieruje projektami szkoleniowymi, prowadząc je jako trener, a także opracowując programy, materiały, ćwiczenia. Specjalizuje się w szkoleniach w zakresie przywództwa i kierowania ludźmi, motywowania, pracy zespołowej, komunikacji i budowy relacji, skuteczności osobistej, prowadzenia spotkań, negocjacji i rozwiązywania konfliktów, warsztatów dla trenerów.
Wspomaga menedżerów różnych szczebli i specjalistów w formule coachingu indywidualnego. Ukończyła akredytowaną przez ICF szkołę CoachWise – poziom Equipped.
Prowadzi programy typu Development Centre ukierunkowane na diagnozę potencjału zawodowego i rozwojowego oraz programy oceny 360 stopni. Jest akredytowanym konsultantem metody Insights Discovery, zajmując się doradztwem indywidualnym w tym zakresie oraz prowadząc szkolenia dla zespołów.

Artur Krutowicz
Art Director
Dyrektor kreatywny i artystyczny, malarz, grafik i ilustrator.
Studiował malarstwo oraz scenografię na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie a także konserwację malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych Petersburgu. Był założycielem i współwłaścicielem agencji reklamowej Goldfinger od 1995. Swoje doświadczenie w reklamie zdobywa od ponad 25 lat pracując przy kampaniach reklamowych znanych marek. We współpracy z firmami fonograficznymi i wydawnictwami zaprojektował ponad 100 albumów płytowych i książek. Stworzył wiele obrazów, grafik, logotypów, plakatów i ilustracji.
Wspiera Shortlist Consulting w przygotowywaniu materiałów kreatywnych i graficznych.
Jest autorem ilustracji przygotowanych dla Shortlist Consulting oraz większości grafik wykorzystywanych na konferencjach CMO Summit by Shortlist.
http://goldfinger.com.pl/prace/

Katarzyna Grupińska
Zarządzanie stresem/Nauczycielka jogi
Katarzyna jako certyfikowana nauczycielka jogi Iyengara i Ashtangi oraz absolwentka szkoły psychotroniki przy Instytucie Psychologii Stosowanej. Prowadzi wspólnie z Shortlist Consulting warsztaty “Be normal in #newnormal”. W lockdownie prowadziła zajęcia jogi na profilach LI i FB Shortlist Consulting w ramach cyklu “Nie samą pracą człowiek żyje”.
Z wykształcenia jest graficzką.
Jogi uczyła się u nauczycieli jogi takich jak Konrad Kocot, Jurek Jagucki, Henryk Liskiewicz. Wiedzę pogłębia z najważniejszymi nauczycielami z całego świata. Praktykuje jogę od ponad 20 lat. Jej nauczycielem duchowym jest amerykanin Roshi Grover Genro Gauntt, który oprócz bycia Mistrzem Zen swój wgląd w istotę rzeczywistości czerpie z wiedzy rdzennych Amerykanów. Wcześniejsi jej nauczyciele to Roshi Małgosia Braunek i Roshi Genpo, twórca metody Big Mind.
Regularnie bierze udział w warsztatach i szkoleniach jogi, medytacji, warsztatach rozwojowych.
Ukończyła szkołę Eckharta Tolle „School of Awakening“.
Od 10 lat uczestniczy w „Auschwitz Retreat“ organizowanym corocznie przez Amerykańską organizację Zen Peacemakers (Zen zaangażowany społecznie), a także w tzw. Street Retreats.
Od conajmniej 12 lat bierze udział w odosobnieniach takich jak Vipasana (medytacja z uważnością na ciało), Sessin (medytacja Zen). Od roku praktykuje „core shamanism“ jako formę docierania do informacji zawartych w podświadomości.
W swojej praktyce łączy doświadczenia i wiedzę zdobywaną przez lata.
Prowadzi zajęcia jogi w Warszawie. Organizuje warsztaty jogi, medytacji, pranayamy.
Współpracuje z Fundacją Małgosi Braunek „Bądź“, krzewiącą holistyczne podejście do zdrowia.
Wraz z prof. Pawłem Naumanem, ordynatorem szpitala w Siedlcach współtworzy projekt łączący medytację, oddech, techniki relaksujące i jogę w leczeniu bólu, na podstawie którego prowadzone będą pierwsze w Polsce badania nad wpływem jogi i medytacji na poprawę zdrowia.

Experci
W zależności od projektu współpracujemy z expertami, których know how i doświadczenie wniosą wartość i przyczynią się do lepszego zrozumienia zagadnienia oraz pomogą optymalnie nam odpowiedzieć na cele postawione przez klienta.
Są to doświadczeni eksperci z dziedziny m.in.:
– marketingu
– komunikacji marketingowej
– strategii marki
– strategii komunikacji
– mediów i audytu mediowego
– badań konsumenckich
– zakupów/procurement
– negocjacji
– prezentacji
– trade
– sprzedaży
Nasze doświadczenie w liczbach:
11
Konferencje
10 +
Lat na rynku
99 +
Zrealizowanych projektów
50 +
Publikacji i wywiadów
25 +
Lat doświadczenia
Why is it worth using the services of Shortlist Consulting?

Experience and knowledge
Effective implementation of client’s goals resulting from a unique combination of competences, knowledge and experience in the areas of business development, marketing communication, marketing and procurement.

Time and money saving
In-depth knowledge of the market of a marketing communication agencies, proven tools and processes tailored to individual needs allow us to avoid ineffective work and save resources, time and budget of the client.

Objective assessment
We guarantee full transparency and objectivity of the processes carried out, using the same tools for analysis and evaluation of all offers obtained from the market. The effects of our work are fully verifiable.