CMO SUMMIT CEE 2021

16 listopada 2021

­čÄąLet’s live this one more time – CMO SUMMIT CEE ­čĺí5th edition of CMO Summit by Shortlist Consulting ­čĺí1st international edition – CMO Summit CEE by Shortlist ­čĺíOver 400 registered CMOs and marketing top managers from all over Europe and not only. ­čĺíOver 5 hours of trends, inspiration and insights. ­čĺí8 insigtful presentations ­čĺí2 inspirational panel discussions ­čĺí8 speakers on-line from all over the world ­čĺí11 speakers life from the studio ­čöąThat was a great event.

CMO Talks – CEO of CMO CLUB Russia

28 pa┼║dziernika 2021

A day after CMO Summit CEE by Shortlist Marta Macke talked with Evgenia Churbanova, CEO of CMO CLUB Russia about her impressions on yesterdays conference and about challenges of running a CMO Club of over 100 marketing top managers.

CMO Talks – T-Mobile on CMO Summit CEE

28 pa┼║dziernika 2021

Dominika Kosinska, Business Development Manager, T-Mobile for Business Polska and Mateusz Pietraszko, Chief of Sales Big Data & Mobile Advertising, T-Mobile Polska will be our speakers during CMO SUMMIT CEE by Shortlist this Wednesday, Oct 27th. Find out what they will talk about during their presentation “COVID – a challenge for the marketer. How to develop effective ways in reaching customers?”

CMO Talks – Tomas Lauko CEO Publicis Groupe CEE about CMO Summit CEE 2021

22 pa┼║dziernika 2021

In this episode of CMO Talks, a week before CMO Summit CEE by Shortlist Tomas Lauko, CEO of Publicis Groupe Central & Eastern Europe talked with Marta Macke about why Publicis Groupe decided to be a part of CMO Summit by Shortlist again and what will be the topics of Barbara Grabiwoda Publicis Commerce & Kamil Kołak Zenith speeches on Oct 27th.

SHORTLIST RELACJE – CMO Talks – Aleksandra Wysocka, CMO CEE, FROSTA

23 sierpnia 2021

Zapraszamy do wys┼éuchania kolejnego odcinka SHORTLIST RELACJE – CMO Talks i rozmowy Marta Macke z Aleksandr─ů Wysock─ů, CMO CEE w firmie FROSTA o tym jak pandemia wp┼éyn─Ö┼éa na rynek mro┼╝onek oraz czy CMO Summit jest inspiracj─ů dla zarz─ůdzaj─ůcych marketingiem.

SHORTLIST RELACJE – Nie sam─ů prac─ů cz┼éowiek ┼╝yje!

23 sierpnia 2021

Zapraszamy do wys┼éuchania rozmowy Marta Macke z Anna Dziewit Meller, pisark─ů, dziennikark─ů, redaktork─ů wydawnicz─ů Grupy Wydawniczej Foksal w┼éa┼Ťnie o ksi─ů┼╝kach. Anna Dziewit-Meller podczas lockdownu w ramach cyklu “Shortlist Relacje – Nie sam─ů prac─ů cz┼éowiek ┼╝yje,

SHORTLIST RELACJE – CMO Talks – Wiola Lada-Szewczenko PZU

23 sierpnia 2021

SHORTLIST RELACJE – CMO Talks – rozmowa Marty Macke, Zarz─ůdzaj─ůcej Shortlist Consulting z Wiol─ů Lada-Szewczenko, Dyrektor Marketingu Digitalowego i Bada┼ä PZU o minionej edycji CMO Summit by Shortlist Consulting i o tym czy i dlaczego takie wydarzenia s─ů potrzebne osobom zarz─ůdzaj─ůcym marketingiem.

VIDEO IS ADVERTISING – zaproszenie na webinar

23 sierpnia 2021

15go czerwca o godz 14:00 – 16:30 odb─Ödzie si─Ö webinar VIDEO IS ADVERTISING prowadzony przez ┼üukasza Ba┼äkowskiego, Enterprise Sales Managera w Adform oraz prelegent├│w z Polsat Media – Biuro Reklamy, TVP i Anzu.io

 

 

 

CMO SUMMIT by Shortlist 2021 – summary

11 czerwca 2021

A brief summary of CMO SUMMIT by Shortlist – 2021:

– 2 days of the event
– 13 speeches
– 13 speakers and panelists in the studio
– 11 on-line speakers and panelists – speakers from Poland, UK, USA and Denmark
– about 200 CMOs / advertisers watching the conference
– over 4.5K views of individual posts
– hundreds of likes and comments

SHORTLIST RELACJE – CMO Talks – Marcin Bru┼Ť, Advertising Director, ALLEGRO.pl

28 kwietnia 2021

JAK BUDOWA─ć MARK─ś I SPRZEDA┼╗ 24/7 PO PANDEMII – LEKCJE PRZYSPIESZENIA Z KANA┼üU MARKETPLACE to temat wyst─ůpienia
Marcin Bru┼Ť, Advertising Director┬áAllegro.pl na zbli┼╝aj─ůcym si─Ö CMO SUMMIT by Shortlist. A czego dok┼éadnie dowiedz─ů si─Ö 13 maja uczestnicy konferencji oraz co wydarzy si─Ö w pokoju wirtualnym┬áAllegro.pl┬áprelegent zdradzi┼é w rozmowie z┬áMarta Macke.
ZACH─śCAMY do obejrzenia wywiadu!

SHORTLIST RELACJE – rozmowa z Magdalen─ů K─ůkolewska, Prezesk─ů Fundacji┬á Artystyczna Podr├│┼╝ Hestii

12 kwietnia 2021

Co to jest i po co komu w marketingu Art Branding? Zapraszamy do wys┼éuchania/obejrzenia kolejnego wywiadu z serii SHORTLIST – RELACJE. Tym razem Marta Macke rozmawia z Magdalena K─ůkolewska, Prezesk─ů Fundacji┬á Artystyczna Podr├│┼╝ Hestii , Dyrektorka ds. ART BRANDINGU w ERGO Hestia.
Magdalena K─ůkolewska b─Ödzie prelegentk─ů podczas czwartej edycji CMO SUMMIT i w┼éa┼Ťnie o roli sztuki w marketingu i o fenomenie art brandingu opowie podczas swojego wyst─ůpienia 13go maja.
Po prelekcjach nasi go┼Ťcie b─Öd─ů mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç porozmawia─ç z ekspertk─ů o warto┼Ťci i mo┼╝liwo┼Ťciach jakie niesie dla marketingu art branding, w specjalnym pokoju wirtualnym, do odwiedzenia, kt├│rego ju┼╝ dzi┼Ť serdecznie zach─Öcamy.

Więcej naszych wywiadów na kanale YT https://lnkd.in/e9RW5Ph

SHORTLIST RELACJE ÔÇô CMO Talks: rozmowa z Zofi─ů Koreck─ů-Rejczak, Managing Director MIELE

5 marca 2021

Zach─Öcamy do obejrzenia/wys┼éuchania bardzo ciekawej rozmowy Marty Macke z Zofi─ů Korecka-Rejczak, Managing Director MIELE.
W ramach cyklu spotka┼ä Shortlist Relacje – CMO Talks w dzisiejszej rozmowie m├│wimy o odwa┼╝nych decyzjach biznesowych, o kondycji rynku AGD w czasie pandemii oraz o tym jak wieloletnie do┼Ťwiadczenie w funkcji CMO w strukturach lokalnych i globalnych wp┼éywa i pomaga w roli GM i Prezes Zarz─ůdu. Nie oby┼éo si─Ö r├│wnie┼╝ bez pytania o sens takich inicjatyw jak CMO SUMMIT.
ZAPRASZAMY

SHORTLIST RELACJE – CMO Talks: rozmowa z Dariuszem Macio┼ékiem, Managing Director – CMO BNP PARIBAS

24 lutego 2021

Zapraszamy na kolejny wywiad z serii CMO Talks w ramach programu SHORTLIST RELACJE. Tym razem, mi─Ödzy innymi o odwadze Marta Macke rozmawia z Dariuszem Macio┼ékiem, Managing Director – CMO BNP Paribas.
O jak─ů odwag─Ö chodzi? Dowiecie si─Ö z rozmowy.
Dowiecie si─Ö te┼╝ wiele o roli sustanability w dzisiejszym marketingu, o roli CMO w organizacji oraz o tym jak wa┼╝ny jest ┼Ťwiadomy marketingowo CEO.
Będzie też kilka zdań o CMO Summit 2021.
ZACH─śCAMY DO OGL─äDANIA.

SHORTLIST RELACJE – CMO Talks: rozmowa z Maciejem Szczechur─ů, Cz┼éonkiem Zarz─ůdu Rainbow Tours

1 lutego 2021

Zapraszamy na rozmow─Ö z Maciejem Szczechur─ů, Cz┼éonkiem Zarz─ůdu Rainbow Tours. W tym odcinku ramach cyklu SHORTLIST RELACJE – CMO Talks Marta Macke zapyta┼éa naszego go┼Ťcia m.in. o to:
– jak utrzyma─ç motywacj─Ö zespo┼éu w czasie gdy biznes kurczy si─Ö o 85%, a niepewno┼Ť─ç si─Ö przed┼éu┼╝a – jaka jest waga komunikacji z Klientami w trudnym momencie i z parterami firmy
– jak nie przespa─ç restartu ÔÇô jak utrzyma─ç si─Ö tyle czasu w blokach startowych
oraz oczywi┼Ťcie o sens i potrzeb─Ö organizacji takich wydarze┼ä jak CMO Summit z perspektywy tak do┼Ťwiadczonego managera.

SHORTLIST RELACJE – CMO talks: rozmowa z Dorot─ů Haller, CMO Huawei CBG

26 stycznia 2021

Zapraszamy do obejrzenia i wys┼éuchania rozmowy Marty Macke, Managing Partner Shortlist Consulting z Dorot─ů Haller, CMO w Huawei CBG o tym jaki by┼é rok 2020, jak polska bran┼╝a marketingowa radzi sobie w nowej rzeczywisto┼Ťci w por├│wnaniu z innymi rynkami oraz o CMO Summit i o tym dlaczego warto uczestniczy─ç w tym wydarzeniu.

Be normal in #newnormal

4 grudnia 2020

KONTEKST:

Mija dziewi─Ö─ç miesi─Öcy przymusowej pracy zdalnej wywo┼éanej pandemi─ů Covid-19. Jeste┼Ťmy w trakcie kolejnego lock-downu i nie wiemy co si─Ö jeszcze wydarzy. Zar├│wno bran┼╝a jak i pracownicy dotkliwie odczuwaj─ů konsekwencje pandemii. Na pocz─ůtku pierwszej fali pandemii firma doradcza Shortlist Consulting, wsp├│lnie z DeLab UW i Brief przeprowadzi┼éa 3 edycje badania dotycz─ůcego wp┼éywu pandemii na bran┼╝─Ö marketingow─ů.

Pierwsza fala by┼éa zaskoczeniem i silnym uderzeniem w bran┼╝─Ö, ale z nadej┼Ťciem wiosny i okresu wakacyjnego poczuli┼Ťmy wi─Öcej optymizmu. Niemniej ju┼╝ wtedy Shortlist Consulting przygotowa┼éo seri─Ö dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu wsparcie pracownik├│w bran┼╝y marketingowej w tym trudnym okresie, m.in.: spotkania eksperckie dla CMO, w tym z psychologiem biznesu Wojciechem Eichelbergerem czy te┼╝ cykl spotka┼ä przy jodze z trenerk─ů Katarzyn─ů Grupi┼äsk─ů oraz cykl rozm├│w nt. ksi─ů┼╝ek z Ann─ů Dziewit-Meller z bukbuk.pl

Jesie┼ä, zbli┼╝aj─ůca si─Ö zima, kr├│tkie dni i ch┼é├│d nie sprzyjaj─ů dobremu samopoczuciu. Brak przewidywalno┼Ťci oraz spodziewane d┼éugofalowe przej┼Ťcie na system pracy zdalnej lub hybrydowej, home schooling, ect. wp┼éywaj─ů niekorzystnie na stan emocjonalny pracownik├│w, a co za tym idzie na ich motywacj─Ö i efektywno┼Ť─ç.
Jako firma doradcza specjalizuj─ůca si─Ö we wsparciu bran┼╝y komunikacji marketingowej w budowaniu i wdra┼╝aniu strategii business development, doradztwie przetargowym czyli pomagaj─ůca klientom i agencjom pozna─ç si─Ö, nawi─ůza─ç wsp├│┼éprac─Ö i osi─ůgn─ů─ç sukces w codziennej pracy, wiemy jak wa┼╝ne jest zachowanie r├│wnowagi, koncentracji i motywacji.

W odpowiedzi na zaistnia┼é─ů sytuacj─Ö Shortlist Consulting, we wsp├│┼épracy z ekspertami z zakresu psychologii biznesu i well-being, stworzy┼éo program wsparcia w dbaniu o r├│wnowag─Ö, w radzeniu sobie ze stresem i zarz─ůdzaniu skutkami #newnormal dla pracownik├│w bran┼╝y marketingowej BE NORMAL IN #NEWNORMAL czyli JAK RADZI─ć SOBIE w nowej rzeczywisto┼Ťci

PROGRAM: BE NORMAL IN #NEWNORMAL czyli JAK RADZI─ć SOBIE w nowej rzeczywisto┼Ťci

Na program składa się seria cyklicznych spotkań on-line
Spotkania odbywaj─ů raz w tygodniu, trwaj─ů 60 minut
Spotkania podzielone s─ů na bloki:
Wykład ekspercki psychologa biznesu adresowany do zidentyfikowanych wyzwań
Zaj─Öcia ruchowe wspomagaj─ůce redukcj─Ö stresu (joga, oddychanie, medytacja)
Podsumowanie i zadania do domu: ─çwiczenia ruchowe, techniki redukcji stresu rekomendacje ÔÇ×kulturalneÔÇŁ (lektury, filmy, programy)
Bonus: dodatkowe sobotnie zaj─Öcia jogi w dw├│ch streamach; dla doros┼éych i dla rodzin z dzie─çmi oraz mo┼╝liwo┼Ť─ç indywidualnych spotka┼ä coachingowych.
UWAGA!
Szczegółowy program (tematyka poszczególnych sesji) odpowiada na wyzwania z jakimi mierzy się organizacja w #newnormal i powstaje w toku rozmów Klient-Shortlist Consulting, m.in.:

Rozm├│w z kadr─ů zarz─ůdzaj─ůc─ů
Rozm├│w z HR
Rozm├│w/ ankiet w┼Ťr├│d pracownik├│w
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKÓW:

Zrozumienie mechanizm├│w zwi─ůzanych z #newnormal i ich wp┼éywu na nasze samopoczucie
Poznanie technik radzenia sobie z wyzwaniami wynikaj─ůcymi z #newnormal
Kontrola emocji, zwi─Ökszenie koncentracji zar├│wno w pracy jak i w ┼╝yciu prywatnym
Większa motywacja do podejmowania wyzwań
Integracja ÔÇô robimy co┼Ť razem
KORZYŚCI DLA PRACODAWCY:

Zmotywowani i skoncentrowani pracownicy
Integracja zespołu
Wsparcie zespo┼éu ÔÇô lojalizacja pracownik├│w
Wi─Öksza kontrola nad procesami wewn─ůtrz firmy
BONUS:

Dodatkowo w pakiecie:

sobotnie zajęcia jogi dla dorosłych 60 min
sobotnie zaj─Öcia jogi dla rodzin z dzie─çmi 60 min

Mo┼╝liwo┼Ť─ç sesji coachingowych/mentoringowych one2one. Szczeg├│┼éy do indywidualnych uzgodnie┼ä.

 

 

SHORTLIST RELACJE – rozmowa z Paw┼éem Gal─ů, CEO Wavemaker

20 listopada 2020

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmowy Marty Macke, Managing Partner Shortlist Consulting z Paweł Gala CEO Wavemaker Poland
. Pretekstem do spotkania by┼éa niedawna gala EFFIE Awards, podczas kt├│rej Wevemaker odebra┼é nagrod─Ö agencji mediowej roku. Rok temu agencja zosta┼éa agencj─ů 20lecia EFFIE. W├│wczas Pawe┼é Gala i Maciej Kawka wsp├│lnie z przedstawicielami agencji reklamowej 20lecia DDB opowiadali podczas jednego ze ┼Ťniada┼ä eksperckich Shortlist “Procurement Caffee Talks” czy jest konkurs EFFIE i dlaczego jest tak istotny z perspektywy bran┼╝y marketingowej. Dzi┼Ť z Paw┼éem rozmawiamy przede wszystkim o utrzymaniu pozycji lidera i utrzymaniu efektywno┼Ťci w trudnych, covidowych czasach. POLECAMY!

SHORTLIST RELACJE – rozmowa z Ma┼égorzat─ů Majcher i Szymonem Gutkowskim z agencji DDB

19 listopada 2020

Zapraszamy do obejrzenia i wys┼éuchania rozmowy Marty Macke, Managing Partner Shortlist Consulting z Ma┼égorzat─ů Majcher, Strategy&Business Director DDB i Szymonem Gutkowskim
Managing Directorem DDB Warszawa. Pretekstem do spotkania by┼éa niedawna gala EFFIE Awards, podczas kt├│rej DDB odebra┼éo nagrod─Ö agenci reklamowej roku. Rok temu agencja zosta┼éa agencj─ů 20lecia EFFIE i wsp├│lnie z Wavemaker, agencj─ů mediow─ů 20lecia przyj─Ö┼éa zaproszenie do poprowadzenia w ramach ┼Ťniada┼ä eksperckich Shortlist Procurement Caffee Talks spotkania po┼Ťwi─Öconego konkursowi EFFIE.

Ale nasza rozmowa nie dotyczy┼éa jedynie efektywno┼Ťci marketingowej.
Dzi─Ökujemy za powiew energii i entuzjazmu, ale r├│wnie┼╝ za szczero┼Ť─ç i po prostu ludzk─ů rozmow─Ö m.in. o efektywno┼Ťci, covidzie, o sile kobiet, t─Ösknocie do windy oraz oczku.

 

Rozmowa z prof. Katarzyn─ů ┼Üledziewsk─ů po CMO Summit 2020

27 pa┼║dziernika 2020

Podsumowuj─ůc minione CMO Summit 2020, Marta Macke, Managing Partner Shortlist Consulting, rozmawia z prof. Katarzyna ┼Üledziewska z DELab UW o najwa┼╝niejszych wnioskach z jej wyst─ůpienia podczas konferencji oraz o ksi─ů┼╝ce “Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniaj─ů ┼Ťwiat”, do kt├│rej przeczytania zach─Öcamy https://www.delab.uw.edu.pl/gospodarka-cyfrowa-e-book-i…/

CMO SUMMIT 2020 – PODSUMOWANIE ALLEGRO AGENCY

23 pa┼║dziernika 2020

Min─ů┼é tydzie┼ä od naszej konferencji CMO Summit 2020. Ci─ůgle zbieramy feedback i opinie od uczestnik├│w, kt├│rych podczas tej wyj─ůtkowej, w pe┼éni on-line, edycji, przez 2 dni wydarzenia by┼éo 253 os. Bardzo si─Ö cieszymy, ┼╝e opinie zar├│wno dotycz─ůce warstwy merytorycznej jak i technicznej s─ů bardzo pozytywne. A trzeba przyzna─ç, ┼╝e pod k─ůtem realizacyjnym by┼éo to ogromne wyzwanie, w┼éa┼Ťciwie zrealizowali┼Ťmy dwudniow─ů telewizj─Ö. O wyzwaniach produkcji konferencji on-line i podsumowanie swojej prelekcji z┬á#CMOSUMMIT┬ápoprosili┼Ťmy┬áMicha┼é Korejba┬áz agencji┬áAllegro Agency, kt├│ra wspar┼éa nas w organizacji wydarzenia.

CMO SUMMIT 2020

14 pa┼║dziernika 2020

Za nami CMO Summit 2020, trzecia edycja konferencji skierowanej do CMOs, szefów i szefowych marketingu. Całe wydarzenie odbyło się 14 i 15 października w formacie on-line.
W konferencji wzi─Ö┼éy udzia┼é 253 osoby, kt├│re wys┼éucha┼éy nast─Öpuj─ůcych prezentacji i prelegent├│w:

GOSPODARKA CYFROWA. JAK NOWE TECHNOLOGIE ZMIENIAJĄ ŚWIAT.
Prof. Katarzyna Śledziewska

CMO W ROLI LIDERA TRANSFORMACJI, CZYLI CO ZROBI─ć ABY PREZES SAM CHCIA┼ü ZE MN─ä ROZMAWIA─ć?
Piotr Pi─Ötka, co-CEO, Publicis Groupe Polska

DIGITAL BRAND EXPERIENCE, CZYLI EVENTY HYBRYDOWE I ON-LINE JAKO TECHNOLOGICZNY GAME CHANGER
Michał Korejba, Event Creative Director, Allegro Brand Experience i Artur Wyrzykowski, Customer Experience Center Director, ING Polska

PROXIMITY MARKETING – badanie wp┼éywu kampanii online na ruch do offline (POS) – konwersja online-offline
Tomasz Chłodecki, CEO Justtag i Justyna Rusiniak, Senior Digital Communications Manager, Zenith Poland

ZWINNE ORGANIZACJE WYGRYWAJ─ä W NIEPEWNYCH CZASACH – AUTOMATYZACJA PROCES├ôW I MACHINE LEARNING NA STRA┼╗Y ROZWOJU I ZYSKOWNO┼ÜCI
Rafał Siemasz, Co-Founder i Client Service Director, Brand Oriented

PANEL DYSKUSYJNY IAA Polska
Jacek Olechowski, Prezes Zarz─ůdu IAA Polska i jego go┼Ťcie: Agnieszka Sora, CEO GfK Polonia, Maciej Herman, CEO McCornick, Jacek ┼üowigus, CEO Polsat, S┼éawomir St─Öpniewski, CEO Dentsu Polska i CEE

ADDRESSABLE TV – nast─Öpny krok rozwoju telewizji w Polsce
Michał Buszko, Client Team Leader, Nielsen Media

MODIVO CZYLI JAK SKLEP STACJONARNY STAJE SI─ś FORMATEM PHYGITAL
Dariusz Sobczak, Cz┼éonek Zarz─ůdu, Nanovo

HOW TO SUCCEED AS A CMO TODAY WHEN CHANGE IS A CONSTANT – LOCAL vs GLOBAL
Anette Hasling J├Žger, Chief Strategy Officer EMEA, DENTSU

CMO 2025
Robert T. Nowakowski, Partner, Spencer Stuart
Po wys┼éuchaniu wszystkich prelekcji stworzyli┼Ťmy specjalne pokoje wirtualne, w kt├│rych mo┼╝na si─Ö by┼éo spotka─ç z ka┼╝dym z prezentuj─ůcych.

CMO SUMMIT 2020 – Talent, Technology, Transformation in post?covid era.

10 wrze┼Ťnia 2020

Ju┼╝ po raz trzeci spotykamy si─Ö na CMO Summit, konferencji skierowanej do CMOs i Dyrektor├│w Marketingu, organizowanej przez Shortlist Consulting
CMO Summit to wydarzenie ÔÇśby invitation onlyÔÇÖ i ÔÇśmust beÔÇÖ dla top manager├│w marketingu reklamodawc├│w.
Tematem przewodnim tegorocznej konferencji jest ÔÇťCMO Next: Talent, Technology, Transformation in post?covid eraÔÇŁ.

Przed nami 2 wsp├│lne przedpo┼éudnia wype┼énione niezwykle ciekawymi prelekcjami oraz mo┼╝liwo┼Ť─ç pog┼é─Öbienia interesuj─ůcych Pa┼ästwa temat├│w i dyskusji i prelegentami w specjalnych pokojach wirtualnych.
W┼Ťr├│d prelegent├│w top managerowie takich firm jak: Publicis Group, Dentsu Aegis Network, Nanovo, Brand Oriented, Nielsen, Justtag, Spencer Stuart, Allegro Brand Experience, DeLab.

Szczeg├│┼éowe informacje i pe┼éna agenda konferencji dost─Öpna jest w zak┼éadce “wydarzenia”

Marketing w #newnormal – Brand Survival Kit

2 czerwca 2020

Za nami bardzo ciekawa debata z serii Brand Survival Kit, która dotyczyła marketingu w #newnormal,
W spotkaniu wzi─Ö┼éo udzia┼é ponad 120 os├│b! Najwa┼╝niejsza jednak by┼éa merytoryczna dyskusja, kt├│ra wywi─ůza┼éa si─Ö mi─Ödzy reprezentantami marketingu i biznesu – w dyskusji prowadzonej przez Marta Macke, Shortlist Consulting i S┼éawomira Stepniewskiego , CEO Dentsu Aegis Network Polska i CEE , wzi─Öli udzia┼é:
prof. Katarzyna Śledziewska z Uniwersytetu Warszawskiego, Maciej Szczechura Rainbow Tours, Karolina Mitraszewska, PhD, Nest Bank, Darek Maciołek , BNP Paribas, Marcin Gruszka, Booksy oraz Pawel Nizinski , Goodbrand/BETTER.
Obejrzyjcie podsumowanie!
https://www.facebook.com/ShortlistConsulting/videos/288677378987226/

Tarcza antykryzysowa 1 – rozmowa z Adwokat Joann─ů Pi─ůtkowsk─ů

14 maja 2020

Zach─Öcamy do wys┼éuchania rozmowy z Adwokat Joann─ů Pi─ůtkowsk─ů dot. tarczy antykryzysowej 1 przewidzianej przez ustawodawc─Ö w odpowiedzi na pandemi─Ö covid 19.

Wszystkich, kt├│rzy chcieliby dowiedzie─ç si─Ö jakie wsparcie finansowe przedsi─Öbiorcy mog─ů uzyska─ç dzi─Öki tarczy antykryzysowej, zapraszamy na rozmow─Ö Marta Macke-Ejchart z Adwokat Joanna Pi─ůtkowska

Opublikowany przez Shortlist Consulting Czwartek, 30 kwietnia 2020

2 FALA RAPORTU – JAK PANDEMIA 2020 WP┼üYWA NA BRAN┼╗─ś KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

29 kwietnia 2020

G┼ü├ôWNE Z WNIOSKI Z 2 FALI BADANIA ÔÇ×WP┼üYW PAMDEMII 2020 NA BRAN┼╗─ś KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJÔÇŁ

Nowa, zaskakuj─ůca rzeczywisto┼Ť─ç wywo┼éana pandemi─ů covid-19 trwa ju┼╝ 1,5 miesi─ůca.
W pierwszym tygodniu lock down Shortlist Consulting we wsp├│┼épracy z Brief.pl i DELab z Uniwersytetu Warszawskiego przeprowadzi┼éo badanie, polegaj─ůce na ankiecie i wywiadach pog┼é─Öbionych, pokazuj─ůcych wp┼éyw pandemii na bran┼╝─Ö komunikacji marketingowej.
Kolejn─ů fal─Ö badania przeprowadzili┼Ťmy miesi─ůc p├│┼║niej. Zale┼╝a┼éo nam aby zobaczy─ç jak zmienia si─Ö sytuacja na rynku oraz nastroje w bran┼╝y.
Dzi┼Ť chcemy si─Ö z Pa┼ästwem podzieli─ç opiniami ponad 200 respondent├│w oraz komentarzami ekspert├│w, reprezentant├│w kadry zarz─ůdzaj─ůcej reklamodawc├│w i agencji komunikacji marketingowej.
Zach─Öcamy do przeanalizowania wynik├│w obu fal badania, kt├│re znajd─ů Pa┼ästwo pod LINKÔÇô warto zobaczy─ç czy i jak, odpowiedzi zmieniaj─ů si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od tego czy respondent reprezentuje reklamodawc─Ö, dzia┼é marketingu lub dzia┼é zakup├│w, czy bran┼╝─Ö komunikacji marketingowej. Warto zwr├│ci─ç te┼╝ uwag─Ö na r├│┼╝nice wynikaj─ůce z kategorii biznesowej, w jakiej pracuje respondent oraz wielko┼Ť─ç firmy.

GŁÓWNE WNIOSKI:

SPODZIEWANY WPŁYW PANDEMII NA SPRZEDAŻ:
– wszyscy respondenci zauwa┼╝aj─ů negatywny wp┼éyw pandemii na sprzeda┼╝ w swoich firmach.
– w og├│lnym wyniku negatywny wp┼éyw na sprzeda┼╝ zauwa┼╝a w 1szej fali 67% badanych, w drugiej ju┼╝ 76%,
– 1szej fali 79% agencji komunikacji marketingowej oczekiwa┼éo spadku sprzeda┼╝y, obecnie jest to 87%;
– w┼Ťr├│d reklamodawc├│w pytanych w tyg 19-25 marca reprezentuj─ůcych dzia┼é marketingu spadk├│w sprzeda┼╝y w swojej firmie spodziewa┼éo si─Ö 52%, obecnie jest to 57%,
– znacz─ůco wzr├│s┼é pesymizm w┼Ťr├│d reprezentant├│w dzia┼é├│w zakup├│w (39% w 1szej fali badania vs 63% w 2giej fali badania).

WP┼üYW COVIDU NA BRAN┼╗─ś:
– niezmiennie ok 60% respondent├│w, bez wzgl─Ödu na to czy reprezentuj─ů agencje czy klienta uwa┼╝a, ┼╝e pandemia jest zdecydowanie zagro┼╝eniem dla funkcjonowania naszego sektora.
– ┬ábardzo powa┼╝nym zagro┼╝eniem pandemia wydawa┼éa si─Ö by─ç np. dla 75% dom├│w produkcyjnych vs 50% w chwili obecnej, 82% agencji reklamowych vs 65%, agencje eventowe natomiast,┬á w pierwszym momencie ocenia┼éy sytuacj─Ö 50/50 dzi┼Ť w 100% deklaruj─ů, ┼╝e dla siebie zagro┼╝enie.
– znakomita wi─Ökszo┼Ť─ç respondent├│w uwa┼╝a wsparcie pa┼ästwa dla biznesu za niesatysfakcjonuj─ůce (52% bardzo niesatysfakcjonuj─ůce, 29% niesatysfakcjonuj─ůce)

OCZEKIWANE WYJŚCIE Z KRYZYSU:
– spada odsetek os├│b, kt├│re spodziewa┼éy si─Ö kr├│tkofalowego wsp┼éywu covidu na nasze realia biznesowe.
– pod koniec marca 30% os├│b uwa┼╝a┼éo, ┼╝e za rok bran┼╝a zn├│w b─Ödzie funkcjonowa┼éa jak dawniej,
– dzi┼Ť jest to ju┼╝ prawie 40% respondent├│w,
– 32% pytanych uwa┼╝a, ┼╝e bran┼╝a zmieni si─Ö na zawsze (vs 26% w pierwszym tygodniu lock down).

BUD┼╗ETY MARKETINGOWE:
Zgodnie z oczekiwaniami zaadresowanymi podczas 1szej fali badania pandemia wp┼éyn─Ö┼éa r├│wnie┼╝ na bud┼╝ety marketingowej, kt├│re zosta┼éy znacz─ůco okrojone (55% znacz─ůcy spadek, 32% nieznaczny spadek) oraz w 36% dramatycznie wp┼éywa, w 42% mocno wp┼éywa i w 22% nieznacznie wp┼éywa na wstrzymanie bud┼╝et├│w marketingowych.

PRZETARGI MARKETINGOWE:
– podczas 1szej fali badania tylko 8% os├│b uwa┼╝a┼éo, ┼╝e pandemia nie wp┼éynie na wstrzymanie lub przesuni─Öcie projekt├│w przetargowych.
– obecnie jest to 19% (w przypadku dzia┼é├│w marketingu zmiana nastawienia to 9% vs 24%, a w procurement 9% vs 25%).
– rynek jest gotowy do prowadzenia przetarg├│w w systemie zdalnym.

ZATRUDNIENIE:
Nowa kategoria pyta┼ä, kt├│re w 2giej fali badania zadali┼Ťmy respondentom dotyczy┼éa kondycji firm oraz zatrudnienia.
– 38% respondent├│w zadeklarowa┼éo, ┼╝e w ich organizacjach mia┼éy miejsce zwolnienia, przy czym najwi─Öcej dotyczy agencji komunikacji marketingowej 51%, natomiast w┼Ťr├│d marketer├│w jest to poni┼╝ej 20%.
– Ok po┼éowa os├│b potwierdza, ┼╝e w ich firmach dosz┼éo r├│wnie┼╝ do obni┼╝enia wynagrodze┼ä (prawie 2 x cz─Ö┼Ťciej w agencjach ni┼╝ u klienta), wg 31% respondent├│w wynagrodzenia obni┼╝ono mi─Ödzy 10% a 20% (tu wska┼║niki s─ů wy┼╝sze w agencjach 37% vs 10% u marketera) , a wg 20% badanych mi─Ödzy 20% a 30% (tu wska┼║niki s─ů wy┼╝sze w marketingu 50% vs 16% w agencjach).

PRACA ZDALNA:
Szybko przystosowuj─ůc si─Ö do nowych warunk├│w pracy oraz maj─ůc ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e by─ç mo┼╝e niepr─Ödko wr├│cimy do starej rzeczywisto┼Ťci, respondenci uwa┼╝aj─ů, ┼╝e system pracy zdalnej jest mo┼╝liwy do utrzymania w d┼éu┼╝szej perspektywie (83% respondent├│w 2giej tury badania vs 71% w pierwszym tygodniu obowi─ůzkowej pracy z domu).

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi wynikami badania oraz opiniami ekspertów, kadry managerskiej branży komunikacji marketingowej.

NIE SAMĄ PRACĄ CZŁOWIEK ŻYJE

27 kwietnia 2020

Home office, home schooling, home sweet home…ale poniewa┼╝ NIE SAM─ä PRAC─ä CZ┼üOWIEK ┼╗YJE, a ┼╝eby przetrwa─ç ten trudny czas wszyscy potrzebujemy r├│wnowagi i chwili wytchnienia, dlatego Shortlist Consulting przygotowa┼éo dla Was co┼Ť dla cia┼éa i co┼Ť dla duszy:

­čžśÔÇŹÔÖÇ´ŞĆKa┼╝dy tydzie┼ä rozpoczniemy wsp├│ln─ů jog─ů on-line­čžśÔÇŹÔÖé´ŞĆ
ÔÇ╝´ŞĆ W poniedzia┼éki, w godz. 8:30-9:30 na naszym profilu zaj─Öcia poprowadzi dla Was Kasia Grupinska Joga

­čôľKa┼╝dy tydzie┼ä zako┼äczymy spotkaniami z ksi─ů┼╝k─ů­čôÜ
ÔÇ╝´ŞĆW pi─ůtki o 11:00 na naszym profilu Anna Dziewit Meller, pisarka, felietonistka i za┼éo┼╝ycielka Bukbuk , podpowie co warto przeczyta─ç w nadchodz─ůcy weekend.

ÔÇ╝´ŞĆZAPRASZAMY JU┼╗ W PI─äTEK 1go MAJA!
https://www.facebook.com/ShortlistConsulting/

RAPORT – PANDEMIA 2020 i jej wp┼éyw na bran┼╝─Ö komunikacji marketingowej

1 kwietnia 2020

RAPORT: PANDEMIA 2020 i jej konsekwencje dla bran┼╝y marketingowej

Einstein powiedział: życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz jechać naprzód.
Ostatnie 2 tygodnie zmusi┼éy nas do jazdy ÔÇ×bez trzymankiÔÇŁ. Kolejne r├│wnie┼╝ b─Öd─ů pe┼éne wyzwa┼ä.
Jeszcze miesi─ůc temu niemal nikt nie spodziewa┼é si─Ö, ┼╝e na tak─ů skal─Ö zmienimy sw├│j spos├│b ┼╝ycia i tryb pracy. Dzisiaj trudno przewidzie─ç jak za kolejny miesi─ůc b─Ödzie wygl─ůda┼é ┼Ťwiat.
Shortlist Consulting we wsp├│┼épracy z magazynem brief.pl oraz analitykami DELab przy Uniwersytecie Warszawskim przeprowadzi┼éo i przeanalizowa┼éo prawie 150 ankiet i wywiady pog┼é─Öbione z wy┼╝sz─ů kadr─ů managersk─ů polskiego rynku marketingowego dotycz─ůcych wp┼éywu pandemii na bran┼╝─Ö marketingow─ů.
Badanie prowadzili┼Ťmy w okresie 19-23 marca, czyli na samym pocz─ůtku wprowadzenia systemu pracy zdalnej w wi─Ökszo┼Ťci firm. Kolejn─ů fal─Ö badania przeprowadzimy za 2-3 tygodnie, dzi─Öki temu b─Ödziemy mogli por├│wna─ç sytuacj─Ö na kolejnych etapach epidemii.

Poniżej przekazuję Państwu krótkie podsumowanie i główne wnioski. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółowymi wynikami badania w https://public.tableau.com/profile/satia.ro.ynek?fbclid=IwAR2xBnronvmLTpifm8w7vuZ3yPa_bkJaDpS0XeskzFEnZqbaSgSoIG9siFI#!/vizhome/shared/Y7SW9D8W5

SPODZIEWANY WPŁYW PANDEMII NA SPRZEDAŻ:
– Z badania wynika, ┼╝e 28% firm ju┼╝ odnotowa┼éo spadki sprzeda┼╝y, a 33% uwa┼╝a ┼╝e spadek sprzeda┼╝y w ca┼éym roku 2020 przekroczy 30% wobec plan├│w z pocz─ůtku roku.
– Agencje komunikacji marketingowej odnotowuj─ů wi─Öksze i oczekuj─ů wi─Ökszych spadk├│w sprzeda┼╝y, ni┼╝ reklamodawcy – blisko 43% agencji spodziewa si─Ö spadk├│w sprzeda┼╝y w 2020 o ponad 30%.
– Tylko 7% agencji spodziewa si─Ö utrzymania sprzeda┼╝y na niezmienionym poziomie lub wzrost├│w
– 39% ankietowanych uwa┼╝a, ┼╝e obecna sytuacja stwarza szanse dla bran┼╝y marketingowej

OCZEKIWANE WYJŚCIE Z KRYZYSU:
– Ok. 30% respondent├│w uwa┼╝a, ┼╝e za rok sytuacja wr├│ci do normy, a 26% ┼╝e zasady gry zmieni┼éy si─Ö na zawsze

PRACA ZDALNA:
– Poniewa┼╝ rynek z dnia na dzie┼ä przestawi┼é si─Ö na prac─Ö zdaln─ů zadali┼Ťmy pytania o jej wp┼éyw na funkcjonowanie bran┼╝y.
– A┼╝ 72% respondent├│w uwa┼╝a, ┼╝e tez system pracy jest do utrzymania w d┼éu┼╝szej perspektywie.

BUD┼╗ETY MARKETINGOWE:
– 37% ankietowanych oczekuje zmniejszenia bud┼╝et├│w marketingowych o 30% lub wi─Öcej
– Agencje w najwi─Ökszym stopniu spodziewaj─ů si─Ö spadk├│w bud┼╝et├│w
– Im mniejsza firma tym bardziej spodziewa si─Ö ci─Ö─ç w bud┼╝etach marketingowych
– Wi─Ökszo┼Ť─ç respondent├│w spodziewa si─Ö spadku liczby realizowanych projekt├│w marketingowych
– Ponad po┼éowa ankietowanych oczekuje wstrzymania lub prze┼éo┼╝enia termin├│w przetarg├│w na us┼éugi marketingowe.

PRZETARGI MARKETINGOWE:   
– Shortlist Consulting specjalizuje si─Ö w doradztwie przetargowym wspieraj─ůc zar├│wno reklamodawc├│w w organizacji i koordynacji przetarg├│w oraz wdro┼╝eniu wsp├│┼épracy z agencj─ů, jak i z agencjami, kt├│re wspieramy we wdra┼╝aniu idealnego procesu przetargowego i strategii business development.
– Z badania wynika, ┼╝e 84% respondent├│w jest gotowa organizowa─ç lub uczestniczy─ç w zdalnych przetargach na wyb├│r agencji komunikacji marketingowej.
– 100% agencji komunikacji marketingowej deklaruje ch─Ö─ç udzia┼éu w przetargach organizowanych zdalnie, 82% respondent├│w z dzia┼é├│w marketingu i 73% procurementu,
– Oko┼éo 50% badanych ma ju┼╝ do┼Ťwiadczenia w pracy przy przetargach marketingowych prowadzonych zdalnie, przynajmniej na niekt├│rych etapach.

 

Wywiad z Mart─ů Macke w programie #13_10uHerry po┼Ťwi─Öcony przetargom i Shortlist

7 grudnia 2019

Polecamy wywiad przeprowadzony z Mart─ů Macke, Managing Partner Shortlist Consulting w programie #13_10uHerry i po┼Ťwi─Öcony szczeg├│┼éom prowadzenia wystandaryzowanego procesu przetargowego na wyb├│r agencji komunikacji marketingowej oraz temu jak pracuje Shortlist Consulting i dlaczego jest sprzymierze┼äcem klienta i agencji.
https://www.youtube.com/watch?v=1hNPuHm_A3Q&feature=share

Rozmowa z Piotrem Pi─Ötk─ů, Co-CEO Publicis Groupe o CMO SUMMIT 2019

11 kwietnia 2019

Dlaczego Piotr Pi─Ötka, Co-CEO Publicis Groupe uwa┼╝a, ┼╝e trzeba by─ç na CMO Summit 2019? Dlaczego Publicis Media Polska, po raz kolejny, jest partnerem Shortlist Consulting w tym wydarzeniu?
W rozmowie Marty Macke-Ejchart i Rafa┼éa Karskiego z Piotrem Pi─Ötk─ů us┼éyszymy odpowiedzi na te pytania i dowemy si─Ö o czym na konferencji us┼éyszymy od Grupy Publicis.
WARTO POS┼üUCHA─ć/ZOBACZY─ć
https://www.youtube.com/watch?v=NQoUXlOhn6E&t=3s

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Micha┼éem ┼üukawskim, Dyrektorem Zarz─ůdzaj─ůcym agencji SYZYGY

7 czerwca 2018

W kolejnym odcinku programu Shortlist – Relacje rozmawiamy o budowaniu d┼éugotrwa┼éych relacji mi─Ödzy klientem a agencj─ů interaktywn─ů. Chocia┼╝ mo┼╝e si─Ö to wydawa─ç zaskakuj─ůce, Micha┼é ┼üukawski, Dyrektor Zarz─ůdzaj─ůcy agencji SYZYGY opowiada, ┼╝e takie relacje s─ů mo┼╝liwe a w jego agencji s─ů klienci, z kt├│rymi firma pracuje ju┼╝ nawet 10 lat.

https://youtu.be/ySKUMWGUstE

SHORTLIST – RELACJE rozmowa z Ann─ů Putts, Dyrektor Marketingu CEE, UPC

7 maja 2018

O potrzebie organizacji wydarze┼ä merytorycznych skierowanych do Dyrektor├│w Marketingu rozmawiamy z Ann─ů Putts, Dyrektor Marketingu CEE firmy UPC.
Anna Putts dzieli si─Ö z nami r├│wnie┼╝ wra┼╝eniami z marcowej konferencji CMO Summit, kt├│rej by┼éa uczestniczk─ů. Pos┼éuchajcie dlaczego chocia┼╝ mia┼éa w planie wyj┼Ť─ç po pierwszej cz─Ö┼Ťci konferencji zosta┼éa do ko┼äca, co s─ůdzi o prelekcjach i jak ocenia koncept Speed Datingu z agencjami komunikacji marketingowej.