CMO NEXT: talent, technology, transformation in post? COVID era
Już po raz trzeci spotykamy się na CMO Summit, konferencji skierowanej do CMOs i Dyrektorów Marketingu, organizowanej przez Shortlist Consulting. CMO Summit to wydarzenie „by invitation only” i „must be” dla top managerów marketingu i reklamodawców. Ze względu na obostrzenia związane z COVID-19 CMO Summit tym razem odbędzie się w formie wirtualnej w dniach 14 i 15 października br.
Tematem przewodnim tegorocznej konferencji jest “CMO NEXT: talent, technology, transformation in post? COVID era”.
Jak zmienia się gospodarka w obliczu cyfrowej transformacji i ‘new normal’ spowodowane pandemią?
Jakie kompetencje będą kluczowe dla CMO w przyszłości?
Jak skutecznie wykorzystać dla siebie, firmy i konsumentów marek najnowsze technologie?
Podczas konferencji będziemy dyskutowali o roli dyrektora marketingu w firmie i o wyzwaniach stojących przed nim w przyszłości.
Prelegenci wraz z zaproszonymi gośćmi podzielą się z nami swoją wiedzą, doświadczeniem i najnowszymi studiami przypadków, a także postarają się zainspirować i zachęcić do wykorzystania nowych narzędzi w obszarach takich jak retail, e-commerce, media, realizacji wydarzeń i eventów w #newnormal, data czy marketing management.
A na koniec zapraszamy do wirtualnego networkingu i dyskusji.
Wpiszcie w kalendarze – zostały 4 tygodnie!
Zapraszamy: Marta Macke i Rafał Karski, Shortlist Consulting
Piotr Pietka
co-CEO, Publicis Groupe Polska
co-CEO, Publicis Groupe Polska
Rozpoczął karierę w branży marketingowej w 1996 r. dołączając do agencji reklamowej DMB&B .Od 2004 r. pełnił funkcję członka zarządu, a w 2013 r. objął stanowisko Prezesa Starcom Mediavest Group (SMG). Odpowiadał za przeobrażenie SMG w agencję oferującą najnowocześniejsze, digitalowe, technologiczne i poparte najlepszą na rynku analityką, rozwiązania komunikacji marketingowej, dopasowane do potrzeb biznesowych klientów. Od 2016 r. jest CEO Publicis Media w Polsce, do której należą m.in.: agencje Starcom, Zenith, Mediavest, Blue 449, Performics oraz LiquidThread. Zasiadał w jury Effie i Mixx Awards. Jest członkiem Rady Programowej XI edycji Forum IAB. jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej. Ukończył również Podyplomowe Studia z Historii Sztuki na Collegium Civitas w Warszawie.
Artur Wyrzykowski
Customer Experience Center Director, ING Polska
Customer Experience Center Director, ING Polska
Od października 2018 roku pełni funkcję lidera zespołu Customer Experience w ING Banku, z którym kreuje wizerunek najlepszego banku dla firm oraz przeciera pionierskie dla świata finansów B2B ścieżki w rzeczywistości digital growth, zmierzając do zbudowania cyfrowego modelu sprzedaży i obsługi klienta. Jest również współodpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową, rozwój kanałów społecznościowych oraz PR.
Artur to doświadczony gracz pomarańczowej drużyny z ponad 12-letnim doświadczeniem w bankowości. Swoją przygodę pod lwią banderą zaczął w 2008 roku na stażu. Od tamtego czasu miał możliwość zdobywać interdyscyplinarne doświadczenie m.in. w sieci sprzedaży poznając klienta i umieszczając go w centrum swojej pracy, wprowadzać big data, ai i innowacyjne narzędzia korzystające z tego dobrodziejstwa do bankowości biznesowej czy rewolucjonizować podejście do systemu CRM.
Prywatnie uwielbia zanurzyć się w świecie muzyki i festiwalowego spleenu, przebiegać kolejne kilometry gdziekolwiek i kiedykolwiek, a także eksplorować zmysł smaku zabierając go na niekończące się kulinarne podróże i wycieczki.
Rafał Siemasz
Co-Founder i Client Service Director, Brand Oriented
Co-Founder i Client Service Director, Brand Oriented
Współtwórca i współwłaściciel Brand Oriented. Ekspert w zakresie zwiększania efektywności budżetu marketingowego z doświadczeniem między innymi w branży Farmaceutycznej, FMCG, Retail, Automotive. Uczestniczył w ponad 40 projektach wdrożeniowych Brand Oriented na rynku europejskim, od poziomu analizy potrzeb i procesów, poprzez optymalizację i finalne uruchomienie systemu. Wie jak zwiększyć efektywność Waszych, działań, zespołów i budżetów.
Tomasz Chłodecki
CEO, Justtag
Prezes Zarządu Justtag Group, w której zwiększamy sprzedaż produktów oraz usług naszych klientów, analizując zachowania online i offline użytkowników smartfonów.
Przed dołączeniem do Justtag Tomasz pracował w grupie Rocket Internet, odpowiadając za biznes development spółki Cuponation na polskim rynku. Wcześniejsze doświadczenie zdobywał
w PayPal, w paryskiej siedzibie spółki odpowiadając za projekty marketingowe w Hiszpanii, we Włoszech oraz na Bliskim Wschodzie. Tomasz pracował także w Philips, realizując projekty marketingowe i analityczne w regionie CEE. Tomasz jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz programu CEMS MIM, w ramach którego studiował na Rotterdam School of Management.
Michał Korejba
Event Creative Director, Allegro Brand Experience
Event Creative Director, Allegro Brand Experience
prowadzi zespoły kreatywne w Allegro Brand Experience Agency, z którą związany jest od 2015 r. Specjalizuje się w projektach live i digital brand experience, eventach kulturalnych, galach telewizyjnych i wydarzeniach wymagających złożonej i wielowymiarowej kreacji. Jest pasjonatem scenografii i świata multimedialnego, nowych technologii i możliwości jakie daje ich kreatywne wykorzystanie. Z sukcesami pracował dla takich marek jak: adidas, Coca-Cola HBC, Empik, Eurocash, EY, ING, Mastercard, Moneygram, Multisport, McDonald’s, PGNiG, Pelion, PKN Orlen PWC, PZU, Renault, Samsung, Servier, UM Warszawa czy Wielton. Otrzymał tytuł Kreatywnego Roku Branży Eventowej 2017 (konkurs towarzyszący MP Power Awards) oraz Young Creative Integrated Eurobest 2018.
Prof Katarzyna Śledziewska
Profesor nauk ekonomicznych na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW oraz dyrektor zarządzająca DELab UW
Profesor nauk ekonomicznych na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW oraz dyrektor zarządzająca DELab UW
Profesor nauk ekonomicznych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz dyrektor zarządzająca DELab UW, ośrodka zajmującego się badaniami w zakresie cyfryzacji gospodarki i społeczeństwa. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół gospodarki cyfrowej i międzynarodowej, Jednolitego Rynku Cyfrowego, integracji gospodarczej i regionalizmu. Prowadzi wykłady z teorii integracji gospodarczej i regionalnych ugrupowań, a także analizy zjawisk makroekonomicznych przy użyciu metod empirycznych. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji w krajowych i międzynarodowych pismach specjalistycznych, a także wielu książek i podręczników akademickich.
Członkini Readie, międzynarodowego ośrodka naukowego zrzeszającego badaczy gospodarki cyfrowej.
Jest współautorką książki GOSPODARKA CYFROWA. JAK NOWE TECHNOLOGIE ZMIENIAJĄ ŚWIAT”
Justyna Rusiniak
Senior Digital Communications Manager, Zenith Poland
Senior Digital Communications Manager, Zenith Poland
Do Zenith Poland dołączyła w kwietniu 2019 roku. Jako Senior Digital Communications Manager w zespole Client Service, odpowiedzialna jest za całą strategię mediową w kanale online dla klientów LOTOS oraz OBI. Swoje doświadczenie zdobywała wcześniej m.in. w Comperii, FinanceAds International oraz w GroupM, gdzie zarządzała zespołem performance’owym prowadzącym kampanie dla klientów domów mediowych Wavemaker oraz The&Partnership. W portfolio jej klientów, znajdą się takie marki, jak: IKEA, Play, Empik, H&M, WITTCHEN, Triumph, Carlo Rossi, Jeronimo Martins, Shell, Toyota i Peugeot.
Prywatnie fanka muzyki elektronicznej, książek z okresu II wojny światowej i od niedawna w związku z lockdownem, który miał miejsce na przełomie marca – choć nie wiedziała o tym wcześniej – gotowania.
Agenda
14.10.2020
9:00-9:15 - ROZPOCZĘCIE WYDARZENIA
Marta Macke i Rafał Karski, Shortlist Consulting
9:15-9:45 - GOSPODARKA CYFROWA. JAK NOWE TECHNOLOGIE ZMIENIAJĄ ŚWIAT.
Prof. Katarzyna Śledziewska
Jedno jest pewne – nie ma już odwrotu. Nowe technologie wrosły w naszą codzienność i będą ją systematycznie zmieniać. Zmieniać będziemy się także my sami: nasze technologie intelektu, warunki naszego życia i pracy. Doświadczamy zakłócenia reguł, które dotychczas rządziły naszym życiem prywatnym, zawodowym i publicznym. Zmienia się funkcjonowanie przedsiębiorstw i instytucji publicznych, zmieniają się uwarunkowania rozwoju gospodarczego i społecznego. I co dalej?
9:45-10:15 - CMO W ROLI LIDERA TRANSFORMACJI, CZYLI CO ZROBIĆ ABY PREZES SAM CHCIAŁ ZE MNĄ ROZMAWIAĆ?
Piotr Piętka, co-CEO, Publicis Groupe Polska
Będzie to część trzecia opowieści, która klamrą zamyka cała narrację – zaczynaliśmy od zdefiniowania nowych szans i możliwości drzemiących przed CMO, potem zbadaliśmy najistotniejsze z ich punktu widzenia obszary rozwoju, by następnie zderzyć to z perspektywą CEO i dać do ręki konkretne narzędzia pozwalające transformować biznes i budować swoja pozycję.
Kluczowymi wyzwaniami dzisiejszych przedsiębiorstw jest zapewnienie zrównoważonego wzrostu i transformacja cyfrowa.
Nowoczesny marketing daje szansę na budowanie przewagi konkurencyjnej, a CMO niewątpliwie ma szansę być liderem transformacji w firmie wzmacniając także swoją pozycję.
Jakie zadania stoją obecnie przed marketingiem? (podsumowanie wyników badań). Jakie kluczowe obszary rezonują w głowie CEO i co zaprząta ich uwagę?
Określenie 4 obszarów, które pozwolą inicjować i prowadzić konwersację z Prezesem, na tematy którymi jest najbardziej zainteresowany.
Przedstawienie realnych programów, które wdrożone w poszczególnych obszarach, pozwalają organizacji stawać się zaawansowaną i dojrzałą.
10:15-10:45 - DIGITAL BRAND EXPERIENCE, CZYLI EVENTY HYBRYDOWE I ON-LINE JAKO TECHNOLOGICZNY GAME CHANGER
Michał Korejba, Event Creative Director, Allegro Brand Experience i Artur Wyrzykowski, Customer Experience Center Director, ING Polska
Duża dawka inspiracji i best practices o tym:
- dlaczego nie powinniśmy przenosić „starych” eventów na nowe platformy, ale wykorzystać je kreatywnie w taki sposób, aby zapewnić prawdziwe doświadczenie marki?
- jak wykorzystać dostępne technologie i rozwiązania digital, żeby budować zaangażowanie odbiorców na eventach online
- co branża eventowa ma wspólnego z branżą gamingową?Prelegenci przedstawią case study eventu online dla pracowników ING Polska czyli, dlaczego podczas Covid-19 nie można zapominać o employer brandingu oraz motywacji i zaangażowaniu pracowników.
10:45-11:15 - Proximity Marketing - badanie wpływu kampanii online na ruch do offline (POS) - konwersja online-offline
Tomasz Chłodecki, CEO Justtag i Justyna Rusiniak, Senior Digital Communications Manager, Zenith Poland
Podczas naszego wystąpienia opowiemy o tym jak technologia pomaga Lotosowi zwiększać efektywność kampanii reklamowych. We współpracy z Zenith Poland realizujemy innowacyjne projekty reklamowe dla Lotosu, których efekty warto pokazać szerszej publiczności.
Dzięki autorskiej technologii KoalaMetrics regularnie analizujemy zachowania użytkowników offline, którzy są aktualnymi lub potencjalnymi klientami marki Lotos. Tak uzyskane dane pozwoliły poszerzyć bazę wiedzy marki o unikalne informacje o klientach, a także dotrzeć z kampaniami do unikalnych grup docelowych. Nasza technologia pozwoliła nam także na zmierzenie efektywności kampanii pod kątem wizyt offline na stacjach benzynowych oraz lojalności klientów. Jak to zrobiliśmy i jaką rolę w procesie odegrały Hot-dogi? Dowiecie się już 14 października!
Z gościnnym udziałem Justyny Rusiniak, Zenith Poland.
11:15-11:45 - ZWINNE ORGANIZACJE WYGRYWAJĄ W NIEPEWNYCH CZASACH - AUTOMATYZACJA PROCESÓW I MACHINE LEARNING NA STRAŻY ROZWOJU I ZYSKOWNOŚCI
Rafał Siemasz, Co-Founder i Client Service Director, Brand Oriented
Podczas prelekcji dowiemy się, jak zwiększyć efektywność budżetu marketingowego o 15-30 proc, dzięki wdrożeniu systemu do zarządzania marketingiem. Zobaczymy, jakie systemy wykorzystywane są przez najlepszych CMO. Jak zapewniają ROI na poziomie kilkuset procent każdego roku. Jak wybrać system i wdrożyć go bezboleśnie w organizacji. Dowiemy się też jak zapewniają CMO możliwość podejmowania szybkich i zawsze optymalnych decyzji, pełną kontrolę, wzrost efektywności działań i budżetu oraz oszczędność czasu całego zespołu.
11:45-13:00 - WIRTUALNE POKOJE
Po wysłuchaniu wszystkich prelekcji z pewnością pojawi się wiele pytań i będą Państwo chcieli pogłębić swoją wiedzę dot poszczególnych zagadnień lub porozmawiać z prelegentami. W tym celu stworzyliśmy specjalne pokoje wirtualne, w których można się spotkać z każdym z prezentujących.
13:00 - ZAKOŃCZENIE 1-GO DNIA KONFERENCJI
Prowadzenie
Marta Macke
Founder & Managing Partner, Shortlist Consulting
Founder & Managing Partner, Shortlist Consulting
Założycielka i Managing Partner Shortlist Consulting ma prawie 25-letnie doświadczenie w branży komunikacji marketingowej i business development.
W latach 1995-2012 pracowała w polskich i międzynarodowych strukturach agencji reklamowych, m.in. w Client Service i New Business w Gruppie 66 (dzisiejsze Ogilvy&Mather), Saatchi&Saatchi oraz 15 lat w DDB Group, gdzie jako Business Development Director była odpowiedzialna za strategiczny rozwój spółek z grupy.
W 2013 stworzyła pierwszą na rynku firmę skupiającą się na doradztwie przetargowym, wsparciu rozwoju business development i budowaniu relacji klient-agencja.
Jest inicjatorką procesu integracji środowisk procuremetu, marketingu i komunikacji marketingowej oraz współtwórczynią i organizatorką cyklicznych wydarzeń i konferencji.
Tworzy i prowadzi szkolenia z zakresu postępowań przetargowych i budowania relacji klient-agencja (m.in. w Szkole Strategii Marki przy SKM SAR, Procon).
Prelegentka na konferencjach biznesowych Forum Zakupy, Procon Polzak, Procon Indirect, Proebiz w Ostrawie oraz konferencjach stworzonych przez Shortlist Consulting W przetargowym trójkącie, CMO Summit i Marketing Benchmarks Summit.
Od 2014 jest arbitrem Komisji Etyki Reklamy.
Członkini Rady Marek Superbrands.
Członkini kapituły Procon Awards.
Była mentorką w Klubie Mentorek Sieci Przedsiębiorczych Kobiet.
Kiedy nie pracuje spędza czas z rodziną i przyjaciółmi – jeździ na nartach i aktywnie działa w środowisku narciarskim.
W latach 2016-18 była Wice Prezesem Zarządu Warszawskiego Klubu Narciarskiego WKN, współtworzy profil Ski Message.
https://www.linkedin.com/in/marta-macke-2433891/
Rafał Karski
Partner, Shortlist Consulting
Partner, Shortlist Consulting
Partner Shortlist Consulting ma ponad 25-letnie doświadczenie w marketingu i zarządzaniu.
Swoją karierę rozpoczął w firmie Procter & Gamble w 1994 roku, następnie w latach 2002-2006 zarządzał Działami Marketingu w Opoczno SA i Żywiec Zdrój. Od 2007 roku współtworzył polski oddział Liberty Mutual Insurance, właściciela marki Liberty Direct, gdzie pierwsze dwa lata kierował Działem Marketingu. W latach 2009-2013 pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Marketingu, w tym samym czasie kierując Biurem Obsługi Klienta.
W latach 2014-2017 pełnił funkcje Chief Operating Officer i Członka Zarządu Media Impact Polska, spółki z grupy Rignier Axel Springer.
Jest zdobywcą nagród EFFIE, IPRA Golden World Awards i SABRE Award.
Ukończył studia na Politechnice Warszawskiej i MBA na INSEAD we Francji i Singapurze.
Do Shortlist Consulting dołączył jako wspólnik w 2017 roku
Prelegent na konferencjach biznesowych Procon Polzak, Procon Indirect, Proebiz w Ostrawie oraz konferencjach stworzonych przez Shortlist Consulting: CMO Summit i Marketing Benchmarks Summit.
Kiedy nie pracuje aktywnie spędza czas z rodziną jeżdżąc na wyprawy offraod’owe, trekkingi czy żeglując. Nie wyobraża sobie zimy bez wyjazdów narciarskich i długich wieczorów nad ciekawą książką.