Grudzień to piękny czas, kiedy planujemy święta, kupujemy i pakujemy prezenty dla rodziny i najbliższych, ale także dla naszych partnerów biznesowych. Agencje co roku zastanawiają się nad ciekawym, wyróżnialnym i zapamiętywalnym podarkiem dla swoich obecnych i potencjalnych klientów.

Butelki dobrych alkoholi z pięknymi etykietami, kalendarze czy pióra wieczne z logo agencji i inne mniej lub bardziej wyszukane prezenty zaczynają pokrywać biurka pracowników korporacji. Otrzymywanie prezentów jest miłe. A jednak może okazać się również kłopotliwie.
Firmy mają swoje restrykcyjne kodeksy etyki biznesu, które m.in. precyzyjnie określają, co i do jakiej kwoty jest prezentem dopuszczalnym.

Różne organizacje mają różne zasady postępowania z otrzymywanymi podarunkami. W niektórych firmach wszystkie otrzymywane przez pracowników prezenty muszą być wpisywane do specjalnego rejestru – każdy pracownik, który otrzymał prezent, zapisuje go w specjalnej bazie lub wszystkie prezenty zebrane są w jednym miejscu i opisywane przez wybraną do tego osobę. W innych firmach każdy prezent musi być zgłaszany przełożonemu. Inne procedury zakładają, że otrzymane prezenty zostają w firmie i są wykorzystane wspólnie przez jej pracowników. Czasem procedura zakłada, że trzeba je niezwłocznie odesłać. Są też organizacje, które nie mają tak restrykcyjnych zasad.

Ale gifty mogą też postawić obdarowywanego w trudnej sytuacji. Zwłaszcza te bardziej kosztowne (np. butelka Dom Perignon czy bilety dla klienta z rodziną na jakieś wydarzenie lub event, opłacony udział w konferencji wyjazdowej itp.) mogą być postrzegane jako zobowiązujące. Taka sytuacja jest szczególnie niezręczna, jeśli jesteśmy właśnie w procesie przetargowym na budżet danego klienta. Trzeba pamiętać, że jeśli proces RFP jest prowadzony zgodnie z procedurami, a firma ma swoje zasady etyki biznesowej, tego typu działanie nie tylko nie wpłynie na decyzję o wyborze naszej oferty, ale może też postawić nas w niekorzystnym świetle.
Jednym słowem, pamiętajmy, że przed wysłaniem prezentu, czy to na święta, czy z jakiejkolwiek innej okazji, warto sprawdzić pod tym kątem politykę korporacyjną firmy, której pracownika chcemy obdarować. Wesołych świąt i pięknych prezentów bez ograniczeń.

Najnowsze wpisy

CMO SUMMIT 2020 – Talent, Technology, Transformation in post?covid era.

10 września 2020

Już po raz trzeci spotykamy się na CMO Summit, konferencji skierowanej do CMOs i Dyrektorów Marketingu, organizowanej przez Shortlist Consulting
CMO Summit to wydarzenie ‘by invitation only’ i ‘must be’ dla top managerów marketingu reklamodawców.
Tematem przewodnim tegorocznej konferencji jest “CMO Next: Talent, Technology, Transformation in post?covid era”.

Przed nami 2 wspólne przedpołudnia wypełnione niezwykle ciekawymi prelekcjami oraz możliwość pogłębienia interesujących Państwa tematów i dyskusji i prelegentami w specjalnych pokojach wirtualnych.
Wśród prelegentów top managerowie takich firm jak: Publicis Group, Dentsu Aegis Network, Nanovo, Brand Oriented, Nielsen, Justtag, Spencer Stuart, Allegro Brand Experience, DeLab.

Szczegółowe informacje i pełna agenda konferencji dostępna jest w zakładce „wydarzenia”

Marketing w #newnormal – Brand Survival Kit

2 czerwca 2020

Za nami bardzo ciekawa debata z serii Brand Survival Kit, która dotyczyła marketingu w #newnormal,
W spotkaniu wzięło udział ponad 120 osób! Najważniejsza jednak była merytoryczna dyskusja, która wywiązała się między reprezentantami marketingu i biznesu – w dyskusji prowadzonej przez Marta Macke, Shortlist Consulting i Sławomira Stepniewskiego , CEO Dentsu Aegis Network Polska i CEE , wzięli udział:
prof. Katarzyna Śledziewska z Uniwersytetu Warszawskiego, Maciej Szczechura Rainbow Tours, Karolina Mitraszewska, PhD, Nest Bank, Darek Maciołek , BNP Paribas, Marcin Gruszka, Booksy oraz Pawel Nizinski , Goodbrand/BETTER.
Obejrzyjcie podsumowanie!
https://www.facebook.com/ShortlistConsulting/videos/288677378987226/