Grudzień to piękny czas, kiedy planujemy święta, kupujemy i pakujemy prezenty dla rodziny i najbliższych, ale także dla naszych partnerów biznesowych. Agencje co roku zastanawiają się nad ciekawym, wyróżnialnym i zapamiętywalnym podarkiem dla swoich obecnych i potencjalnych klientów.

Butelki dobrych alkoholi z pięknymi etykietami, kalendarze czy pióra wieczne z logo agencji i inne mniej lub bardziej wyszukane prezenty zaczynają pokrywać biurka pracowników korporacji. Otrzymywanie prezentów jest miłe. A jednak może okazać się również kłopotliwie.
Firmy mają swoje restrykcyjne kodeksy etyki biznesu, które m.in. precyzyjnie określają, co i do jakiej kwoty jest prezentem dopuszczalnym.

Różne organizacje mają różne zasady postępowania z otrzymywanymi podarunkami. W niektórych firmach wszystkie otrzymywane przez pracowników prezenty muszą być wpisywane do specjalnego rejestru – każdy pracownik, który otrzymał prezent, zapisuje go w specjalnej bazie lub wszystkie prezenty zebrane są w jednym miejscu i opisywane przez wybraną do tego osobę. W innych firmach każdy prezent musi być zgłaszany przełożonemu. Inne procedury zakładają, że otrzymane prezenty zostają w firmie i są wykorzystane wspólnie przez jej pracowników. Czasem procedura zakłada, że trzeba je niezwłocznie odesłać. Są też organizacje, które nie mają tak restrykcyjnych zasad.

Ale gifty mogą też postawić obdarowywanego w trudnej sytuacji. Zwłaszcza te bardziej kosztowne (np. butelka Dom Perignon czy bilety dla klienta z rodziną na jakieś wydarzenie lub event, opłacony udział w konferencji wyjazdowej itp.) mogą być postrzegane jako zobowiązujące. Taka sytuacja jest szczególnie niezręczna, jeśli jesteśmy właśnie w procesie przetargowym na budżet danego klienta. Trzeba pamiętać, że jeśli proces RFP jest prowadzony zgodnie z procedurami, a firma ma swoje zasady etyki biznesowej, tego typu działanie nie tylko nie wpłynie na decyzję o wyborze naszej oferty, ale może też postawić nas w niekorzystnym świetle.
Jednym słowem, pamiętajmy, że przed wysłaniem prezentu, czy to na święta, czy z jakiejkolwiek innej okazji, warto sprawdzić pod tym kątem politykę korporacyjną firmy, której pracownika chcemy obdarować. Wesołych świąt i pięknych prezentów bez ograniczeń.

Najnowsze wpisy

Rozmowa z prof. Katarzyną Śledziewską po CMO Summit 2020

27 października 2020

Podsumowując minione CMO Summit 2020, Marta Macke, Managing Partner Shortlist Consulting, rozmawia z prof. Katarzyna Śledziewska z DELab UW o najważniejszych wnioskach z jej wystąpienia podczas konferencji oraz o książce “Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat”, do której przeczytania zachęcamy https://www.delab.uw.edu.pl/gospodarka-cyfrowa-e-book-i…/

CMO SUMMIT 2020 – PODSUMOWANIE ALLEGRO AGENCY

23 października 2020

Minął tydzień od naszej konferencji CMO Summit 2020. Ciągle zbieramy feedback i opinie od uczestników, których podczas tej wyjątkowej, w pełni on-line, edycji, przez 2 dni wydarzenia było 253 os. Bardzo się cieszymy, że opinie zarówno dotyczące warstwy merytorycznej jak i technicznej są bardzo pozytywne. A trzeba przyznać, że pod kątem realizacyjnym było to ogromne wyzwanie, właściwie zrealizowaliśmy dwudniową telewizję. O wyzwaniach produkcji konferencji on-line i podsumowanie swojej prelekcji z #CMOSUMMIT poprosiliśmy Michał Korejba z agencji Allegro Agency, która wsparła nas w organizacji wydarzenia.