Grudzień to piękny czas, kiedy planujemy święta, kupujemy i pakujemy prezenty dla rodziny i najbliższych, ale także dla naszych partnerów biznesowych. Agencje co roku zastanawiają się nad ciekawym, wyróżnialnym i zapamiętywalnym podarkiem dla swoich obecnych i potencjalnych klientów.

Butelki dobrych alkoholi z pięknymi etykietami, kalendarze czy pióra wieczne z logo agencji i inne mniej lub bardziej wyszukane prezenty zaczynają pokrywać biurka pracowników korporacji. Otrzymywanie prezentów jest miłe. A jednak może okazać się również kłopotliwie.
Firmy mają swoje restrykcyjne kodeksy etyki biznesu, które m.in. precyzyjnie określają, co i do jakiej kwoty jest prezentem dopuszczalnym.

Różne organizacje mają różne zasady postępowania z otrzymywanymi podarunkami. W niektórych firmach wszystkie otrzymywane przez pracowników prezenty muszą być wpisywane do specjalnego rejestru – każdy pracownik, który otrzymał prezent, zapisuje go w specjalnej bazie lub wszystkie prezenty zebrane są w jednym miejscu i opisywane przez wybraną do tego osobę. W innych firmach każdy prezent musi być zgłaszany przełożonemu. Inne procedury zakładają, że otrzymane prezenty zostają w firmie i są wykorzystane wspólnie przez jej pracowników. Czasem procedura zakłada, że trzeba je niezwłocznie odesłać. Są też organizacje, które nie mają tak restrykcyjnych zasad.

Ale gifty mogą też postawić obdarowywanego w trudnej sytuacji. Zwłaszcza te bardziej kosztowne (np. butelka Dom Perignon czy bilety dla klienta z rodziną na jakieś wydarzenie lub event, opłacony udział w konferencji wyjazdowej itp.) mogą być postrzegane jako zobowiązujące. Taka sytuacja jest szczególnie niezręczna, jeśli jesteśmy właśnie w procesie przetargowym na budżet danego klienta. Trzeba pamiętać, że jeśli proces RFP jest prowadzony zgodnie z procedurami, a firma ma swoje zasady etyki biznesowej, tego typu działanie nie tylko nie wpłynie na decyzję o wyborze naszej oferty, ale może też postawić nas w niekorzystnym świetle.
Jednym słowem, pamiętajmy, że przed wysłaniem prezentu, czy to na święta, czy z jakiejkolwiek innej okazji, warto sprawdzić pod tym kątem politykę korporacyjną firmy, której pracownika chcemy obdarować. Wesołych świąt i pięknych prezentów bez ograniczeń.

Najnowsze wpisy

Be normal in #newnormal

4 grudnia 2020

KONTEKST:

Mija dziewięć miesięcy przymusowej pracy zdalnej wywołanej pandemią Covid-19. Jesteśmy w trakcie kolejnego lock-downu i nie wiemy co się jeszcze wydarzy. Zarówno branża jak i pracownicy dotkliwie odczuwają konsekwencje pandemii. Na początku pierwszej fali pandemii firma doradcza Shortlist Consulting, wspólnie z DeLab UW i Brief przeprowadziła 3 edycje badania dotyczącego wpływu pandemii na branżę marketingową.

Pierwsza fala była zaskoczeniem i silnym uderzeniem w branżę, ale z nadejściem wiosny i okresu wakacyjnego poczuliśmy więcej optymizmu. Niemniej już wtedy Shortlist Consulting przygotowało serię działań mających na celu wsparcie pracowników branży marketingowej w tym trudnym okresie, m.in.: spotkania eksperckie dla CMO, w tym z psychologiem biznesu Wojciechem Eichelbergerem czy też cykl spotkań przy jodze z trenerką Katarzyną Grupińską oraz cykl rozmów nt. książek z Anną Dziewit-Meller z bukbuk.pl

Jesień, zbliżająca się zima, krótkie dni i chłód nie sprzyjają dobremu samopoczuciu. Brak przewidywalności oraz spodziewane długofalowe przejście na system pracy zdalnej lub hybrydowej, home schooling, ect. wpływają niekorzystnie na stan emocjonalny pracowników, a co za tym idzie na ich motywację i efektywność.
Jako firma doradcza specjalizująca się we wsparciu branży komunikacji marketingowej w budowaniu i wdrażaniu strategii business development, doradztwie przetargowym czyli pomagająca klientom i agencjom poznać się, nawiązać współpracę i osiągnąć sukces w codziennej pracy, wiemy jak ważne jest zachowanie równowagi, koncentracji i motywacji.

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację Shortlist Consulting, we współpracy z ekspertami z zakresu psychologii biznesu i well-being, stworzyło program wsparcia w dbaniu o równowagę, w radzeniu sobie ze stresem i zarządzaniu skutkami #newnormal dla pracowników branży marketingowej BE NORMAL IN #NEWNORMAL czyli JAK RADZIĆ SOBIE w nowej rzeczywistości

PROGRAM: BE NORMAL IN #NEWNORMAL czyli JAK RADZIĆ SOBIE w nowej rzeczywistości

Na program składa się seria cyklicznych spotkań on-line
Spotkania odbywają raz w tygodniu, trwają 60 minut
Spotkania podzielone są na bloki:
Wykład ekspercki psychologa biznesu adresowany do zidentyfikowanych wyzwań
Zajęcia ruchowe wspomagające redukcję stresu (joga, oddychanie, medytacja)
Podsumowanie i zadania do domu: ćwiczenia ruchowe, techniki redukcji stresu rekomendacje „kulturalne” (lektury, filmy, programy)
Bonus: dodatkowe sobotnie zajęcia jogi w dwóch streamach; dla dorosłych i dla rodzin z dziećmi oraz możliwość indywidualnych spotkań coachingowych.
UWAGA!
Szczegółowy program (tematyka poszczególnych sesji) odpowiada na wyzwania z jakimi mierzy się organizacja w #newnormal i powstaje w toku rozmów Klient-Shortlist Consulting, m.in.:

Rozmów z kadrą zarządzającą
Rozmów z HR
Rozmów/ ankiet wśród pracowników
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKÓW:

Zrozumienie mechanizmów związanych z #newnormal i ich wpływu na nasze samopoczucie
Poznanie technik radzenia sobie z wyzwaniami wynikającymi z #newnormal
Kontrola emocji, zwiększenie koncentracji zarówno w pracy jak i w życiu prywatnym
Większa motywacja do podejmowania wyzwań
Integracja – robimy coś razem
KORZYŚCI DLA PRACODAWCY:

Zmotywowani i skoncentrowani pracownicy
Integracja zespołu
Wsparcie zespołu – lojalizacja pracowników
Większa kontrola nad procesami wewnątrz firmy
BONUS:

Dodatkowo w pakiecie:

sobotnie zajęcia jogi dla dorosłych 60 min
sobotnie zajęcia jogi dla rodzin z dziećmi 60 min

Możliwość sesji coachingowych/mentoringowych one2one. Szczegóły do indywidualnych uzgodnień.