UWAGA! ze względu na zaistniałą sytuację pandemii covid 19 i w trosce o bezpieczeństwo i komfort wszystkich uczestników i prelegentów, w połowie marca zdecydowaliśmy się na przełożenie CMO Summit na termin poźniejszy.
ZAPRASZAMY WIĘC 14 i 15 października na CMO SUMMIT w wersji ON-LINE.
SZCZEGÓŁY: https://shortlist.com.pl/kalendarz-wydarzen/
Pozdrawiamy i życzymy zdrowia,
Marta Macke i Rafal Karski, SHORTLIST CONSULTING
![](/wp-content/uploads/2020/02/Jacek_O-400x400.jpg)
Jacek Olechowski
Prezes IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy
![](/wp-content/uploads/2020/02/eichelb-400x400.png)
Wojciech Eichelberger
Psycholog
![](/wp-content/uploads/2020/02/RN-400x400.png)
Robert T Nowakowski
Partner, Spencer Stuart
![](/wp-content/uploads/2019/03/pionio-400x400.png)
Piotr Piętka
CO-CEO, Publicis Groupe Polska
![](/wp-content/uploads/2020/02/luka-400x400.jpg)
Łukasz Urbański
Business Development Director, Polsat Media
![](/wp-content/uploads/2020/02/polsat-400x400.jpg)
Marcin Zdanowicz
TV Production Director, Telewizja Polsat
![](/wp-content/uploads/2020/01/Dariusz_Sobczak_studyjne-400x400.jpg)
Dariusz Sobczak
CCO, Nanovo
![](/wp-content/uploads/2020/01/luis-400x400.jpg)
Luís Silva Dias
CEO FCB International
![](/wp-content/uploads/2020/02/fcbbm-400x400.png)
Agnieszka Klimczak
Executive Creative Director, Bridge2Fun
![](/wp-content/uploads/2020/02/fcb-1-400x400.jpg)
Małgorzata Drozdowska
Executive Creative Director, Bridge2Fun
![](/wp-content/uploads/2020/02/polsat-1.jpg)
Wojciech Szymczyk
Group Digital Leader w VUE International
![](/wp-content/uploads/2020/02/siemasz.jpg)
Rafał Siemasz
Co-Founder i Client Service Director, Brand Oriented
![](/wp-content/uploads/2020/02/śledz.jpg)
Prof. Katarzyna Śledziewska
Dyrektor Zarządzająca DELab UW
Agenda
21.05.2020
8:15-9:00 - REJESTRACJA i PORANNA KAWA
9:00-9:10 - ROZPOCZĘCIE KONFERENCJI I POWITANIE PRZEZ ORGANIZATORÓW
Marta Macke, Managing Partner Shortlist Consulting i Rafał Karski, Partner Shortlist Consulting
9:10-9:30 - DLACZEGO JAKO CMO POWINIENEŚ ZAANGAŻOWAĆ SIĘ W KWESTIE BRANŻOWE
Jacek Olechowski, Prezes IAA Polska
9:30-10:00 - WYPALENIE ZAWODOWE I CO DALEJ
Wojciech Eichelberger, Psycholog, Coach, Doradca Biznesu
Według badaczy:„wypalenie zawodowe jest stopniowo zachodzącym procesem utraty, podczas którego brak dopasowania między potrzebami osoby, a wymaganiami związanymi z wykonywaną pracą staje się coraz większy.” Wypalenie zawodowe objawia się poczuciem skrajnego wyczerpania fizycznego, duchowego i emocjonalnego. Jest ono wynikiem długotrwałego stresu wynikającego zarówno z braku dopasowania sił do zadań czyli czysto fizycznego przemęczenia, jak również ze złych relacji międzyludzkich w miejscu pracy, presji psychicznej spowodowanej przez nadmiar zadań do wykonania, destruktywnych emocji, złej organizacji, a także utraty poczucia sensu tego, co się robi.
- Konsekwencje osobiste i społeczne wypalenia.
- Jak radzić sobie ze skutkami wypalenia?
- Jak się uchronić przed wypaleniem zawodowym?
- Osobisty program radzenie sobie ze stresem i wypaleniem.
10:00-10:30 - CMO 2025
Robert Nowakowski, Partner Spencer Stuart
Jakie wyzwania stoją przed CMOs dzisiaj a jakie one będą za 5 lat? Jak zmieniają się wymagania jakie stawiają Prezesi swoim szefom marketingu? Jakie nowe umiejętności i kompetencje CMO muszą nabyć w najbliższych latach aby dotrzymać kroku lub wyprzedzić oczekiwania konkurencji i klientów? Jaki jest idealny profil CMO 2025 r.?
Te i inne pytania dotyczące CMO 2025 zadaliśmy ponad 40 CMO i Prezesom z wiodących międzynarodowych firm i podzielimy się wnioskami i rekomendacjami zawodowymi.
10:30-11:00 - CMO W ROLI LIDERA TRANSFORMACJI, CZYLI CO ZROBIĆ ABY PREZES SAM CHCIAŁ ZE MNĄ ROZMAWIAĆ?
Piotr Piętka, CO-CEO Publicis Groupe Polska
Będzie to część trzecia opowieści, która klamrą zamyka cała narrację – zaczynaliśmy od zdefiniowania nowych szans i możliwości drzemiących przed CMO, potem zbadaliśmy najistotniejsze z ich punktu widzenia obszary rozwoju, by następnie zderzyć to z perspektywą CEO i dać do ręki konkretne narzędzia pozwalające transformować biznes i budować swoja pozycję.
- Kluczowymi wyzwaniami dzisiejszych przedsiębiorstw jest zapewnienie zrównoważonego wzrostu i transformacja cyfrowa.
- Nowoczesny marketing daje szansę na budowanie przewagi konkurencyjnej, a CMO niewątpliwie ma szansę być liderem transformacji w firmie wzmacniając także swoją pozycję.
- Jakie zadania stoją obecnie przed marketingiem? (podsumowanie wyników badań). Jakie kluczowe obszary rezonują w głowie CEO i co zaprząta ich uwagę?
- Określenie 4 obszarów, które pozwolą inicjować i prowadzić konwersację z Prezesem, na tematy którymi jest najbardziej zainteresowany.
- Przedstawienie realnych programów, które wdrożone w poszczególnych obszarach, pozwalają organizacji stawać się zaawansowaną i dojrzałą.
11:00-11:20 - HOW TO BUY LOVE , NOT JUST GRPS
Luis Dias, CEO FCB International & Agnieszka Klimczak i Małgorzata Drozdowska, Executive Creative Directors, Bridge2Fun
Miłości nie można kupić, ale co kupić, żeby konsumenci zauważyli i pokochali markę? Jak zamiast klientów zyskać fanów, a zamiast reklam tworzyć hity? Czyli jak zostać sławnym, kochanym i bogatym w 4 minuty i 52 sekundy.
11:20-11:50 - PRZERWA KAWOWA
11:50-12:20 - WITAMY W SKLEPIE PRZYSZŁOŚCI CZYLI JAK eobuwie.pl NA NOWO DEFINIUJE SKLEP STACJONARNY
Dariusz Sobczak, CCO / Business & Growth Officer, Nanovo
– Zmiana paradygmatu
– Dojrzałość technologii
– Przepis na retail przyszłości
12:20-12:50 - JAK Z BUDŻETU MARETINGOWEGO DUŻEJ FIRMY WYCISNĄĆ 30% WIĘCEJ Z TYM SAMYM ZESPOŁEM?
Rafał Siemasz, Co-Founder i Client Service Director, Brand Oriented
Podczas naszej prelekcji dowiesz się, jak zwiększyć efektywność budżetu marketingowego o 15-30 proc, dzięki wdrożeniu systemu do zarządzania marketingiem. Pokażemy, jakie systemy wykorzystywane są przez najlepszych CMO. Jak zapewniają ROI na poziomie kilkuset procent każdego roku. Jak wybrać system i wdrożyć go bezboleśnie w organizacji. Pokażemy też jak zapewniają CMO możliwość podejmowania szybkich i zawsze optymalnych decyzji, pełną kontrolę, wzrost efektywności działań i budżetu oraz oszczędność czasu całego zespołu. Zobacz jak robią to liderzy rynku i dlaczego nie warto czekać.
12:50-13:20 - TRADYCYJNA TELEWIZJA W EPOCE TRANSFORMACJI TECHNOLOGICZNEJ
Łukasz Urbański, Busines Development Director, Polsat Media i Marcin Zdanowicz, TV Production Director, Telewizja Polsat
Transformacja technologiczna przyniosła za sobą rewolucyjne zmiany w konsumpcji treści, tworząc wiele wyzwań dla tradycyjnych mediów. Czy telewizja jaką znamy ma prawo odnaleźć się w młodym ekosystemie, który wygenerował w ostatnim czasie takie pojęcia jak: second screen, podcast czy gaming? Opierając się na doświadczeniach Telewizji Polsat, na to pytanie odpowiedzą Łukasz z Marcinem.
13:20-13:40 - OD AVATARA DO KLERU. JAK ZMIENIŁA SIĘ SPRZEDAŻ KINOWA DZIĘKI INTERNETOWI
Wojciech Szymczyk, Group Digital Leader w VUE International, właściciela sieci kinowych Multikino i Cinema3D
O tym jak powstał i zyskał na znaczeniu obszar digital w sieci Multikino. W 2011r sprzedawaliśmy niecały 1% biletów przez Internet i nie wiedzieliśmy nawet kto kupuje bilety. Na początku 2020 już prawie 40% klientów kupuje za pomocą strony i apki, a kolejne 20% rezerwuje bilet. Blisko 80% klientów dokonuje tego mają założone konto w naszym serwisie. Co nam to daje i jak do tego doszliśmy ? Jakie znaczenie ma dla nas mierzenie jakości doświadczenia kinowego ? Ile czasu zajęło nam dojście do sprzedaży wielokanałowej i dlaczego tak długo ?
13:40-14:10 - KONSUMENT I FIRMY W DOBIE GOSPODARKI CYFROWEJ.
Prof. Katarzyna Śledziewska, adiunkt na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz dyrektor zarządzająca DELab UW
Jak polskie firmy korzystają z narzedzi cyfrowych. Czy emarkeing faktycznie jest wykorzystywany? Jaki jest konsument cyfrowy?
14:10-14.30 - Q&A i PODSUMOWANIE
Marta Macke, Managing Partner Shortlist Consulting i Rafał Karski, Partner Shortlist Consulting
14:30-16:00 - LUNCH I NETWORKING
Moderation
![](/wp-content/uploads/2020/02/mm-400x400.jpg)
Marta Macke
Managing Partner, Shortlist Consulting
![](/wp-content/uploads/2020/02/rk-385x400.jpg)
Rafał Karski
Partner, Shortlist Consulting