CMO AWARDS to kolejne działanie Shortlist Consulting i Partnerów Strategicznych, które wpisuje się w sekwencję projektów integrujących środowisko Szefów/owych Marketingu, budowanie platformy komunikacji i wymiany doświadczeń pomiędzy liderami marketingu ze wszystkich branż. Jest to cykliczna, coroczna nagroda w ramach której CMO-si wyróżniają ze swojego grona koleżanki/ kolegów marketerów, którzy wdrożyli, lub zainicjowali najlepsze projekty transformacyjne, wzmacniające rolę marketingu jako kontrybutora wzrostu biznesu.
W CMO AWARDS mogą uczestniczyć wszyscy CMOsi/ szefowie marketingu reprezentujący firmy działające na polskim rynku.
Wyróżnikiem konkursu jest mechanizm „peer to peer” – to sami CMO-si zgłaszają się oraz swoje osiągnięcia, a następnie środowisko, CMO-si nagradzają (głosując) te koleżanki i kolegów, których działania wyróżniły się w minionym roku. Każdy CMO głosuje tylko raz, klasyfikacja prowadzona jest w sześciu kategoriach, przyznawane jest też Grand Prix.
CMO AWARDS 2021 w liczbach
- Zgłoszenia do CMO Awards przyjmowano w 6 kategoriach konkursowych,
przyznano również Grand prix - Do konkursu przyjęto 39 zgłoszeń we wszystkich kategoriach
- W zgłoszeniach opisano 21 różnych projektów/wdrożeń
WYNIKI CMO AWARDS 2021
- 14 nominacji spośród których wyłoniono laureatów
- 8 laureatów
- 6 wyróżnień
Rada Ekspertów CMO AWARDS 2021:
Krzysztof Sobieszek, Practice Lead, Business Transformation, Publicis Groupe,
Marcin Bruś, Advertising Director, Allegro.pl,
Rafał Drzewiecki, Head of Global Business Marketing, TikTok,
Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience
Robert Nowakowski, Partner Spencer Stuart Executive Search,
Anna Sierakowska – Senior Marketing Manager USA & CEE, Delvedeeper,
Justyna Duszyńska – CEO, Httpool,
Adw. Szymon Chmielewski, Dubois i Wspólnicy
Marta Macke, CEO, Shortlist Consulting
Przedstawiciele Partnerów Merytorycznych zasiedli w Radzie Ekspertów konkursu.
Zadaniem Rady Ekspertów było zadbanie żeby zgłoszenia wypełniały założenia CMO Awards. Zadaniem Rady Ekspertów nie był wybór najlepszych zgłoszeń, ani ich ocena.
Partner prawny CMO Awards 2021 – Dubois i Wspólnicy Kancelaria Adwokacko – Radcowska
Harmonogram – pierwsza edycja konkursu CMO Awards rozstrzygnięta We wtorek 21 czerwca ogłoszono wyniki CMO Awards by Shortlist, konkursu do którego zgłaszano projekty
i działania zrealizowane przez CMO-sów/ szefów marketingu w 2021 roku, lub takie których kluczowa część zrealizowana została w 2021 roku. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane były się w okresie od 11 kwietnia do 16 maja 2022. Głosowanie odbywało się w terminie od 6 czerwca do 16 czerwca.
LAUREACI, NOMINOWANI, WYRÓŻNIENI:
GRAND PRIX
Olga Korolec, Ringier Axel Springer
KATEGORIA Creative innovator
Laureatka:
Dorota Haller, HUAWEI (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu)
Nominacja:
Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: Wyjście poza kategorię książek “czytanych na głos”, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie)
KATEGORIA Digital champion
Laureatka:
Magdalena Budziszewska, T-mobile (zgłoszenie: Technology walk- niezwykłe doświadczenie mające na celu zaprezentowanie portfolio usług ICT T-mobile i nowego obiektu Data Center z wykorzystaniem nowoczesnych form multimedialnych i interaktywnych)
Nominacja:
Patrycius Ziecik, Henkel (zgłoszenie: Henkel LAB – seria krótkich szkoleń produktowych – w stylu Galileo z Pawłem Orleańskim w moderacji, Krystyną Czubówną w narracji z elementami humorystycznymi i edukacyjnymi)
KATEGORIA Commerce master
Laureat:
Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: Wyjście poza kategorię książek “czytanych na głos”, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie)
Nominacje:
Dorota Haller, HUAWEI (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu), oraz
Patrycius Zięcik, Henkel (zgłoszenie: Henkel LAB – seria krótkich szkoleń produktowych – w stylu Galileo z Pawłem Orleańskim w moderacji, Krystyną Czubówną w narracji z elementami humorystycznymi i edukacyjnymi)
KATEGORIA Omnichannel leader
Laureatka:
Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco – jak z agregatora treści stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce)
Nominacja:
Monika Leksowska, KRAMP (zgłoszenie: Odczarowanie polskiego rolnictwa)
KATEGORIA Brand guardian
Laureatki ex aequo:
Dorota Haller, Huawei (zgłoszenie: Włącz ochronę oczu)
Maria Rosa, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO-Hestia S.A. (zgłoszenie: Ergo Hestia tworzy z polskimi artystami nową strategię komunikacji)
Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: Jak z agregatora newsów stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce? Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco)
KATEGORIA Purpose ambasador
Laureat:
Andrzej Mytych, YOPE (zgłoszenie: #YOPEforGOOD)
Nominacja:
Sabrina Naremska i Agata Kosmal – Veolia (zgłoszenie: Program Mentoringowy Energia Kobiet – wewnętrzny program mentoringowy dla kobiet)
Wyróżnienia:
Patricius Ziecik, Henkel
Monika Leksowska, Kramp
Sabrina Naremska i Agata Kosmal, Veolia
Eliza Firkowska, Brown-Forman
Joanna Bujarska, Kravt & Co. Sp. z o.o.
Ewelina Robakowska, Kasa Stefczyka
Olga Korolec
Ringier Axel Springer
GRAND PRIX
OMNICHANNEL LEADER
BRAND GUARDIAN
Dorota Haller
Huawei
CREATIVE INNOVATOR
BRAND GUARDIAN
NOMINACJA
commerce master
Magdalena Budziszewska
T-Mobile
DIGITAL CHAMPION
NOMINACJA commerce master
Maria Rosa
Ergo Hestia
BRAND GUARDIAN
Jakub Barzak
Storytel
COMMERCE MASTER
Andrzej Mytych
YOPE
PURPOSE AMBASADOR
Patrycjus Zięcik
Henkel
NOMINACJA
(digital champion & commerce master)
Agata Kosmal
VEOLIA
NOMINACJA
(purpose ambasador)
Sabrina Naremska
VEOLIA
NOMINACJA
(purpose ambasador)
Monika Leksowska
KRAMP
NOMINACJA
(omnichannel leader)
Joanna Bujarska
Kravt & Co. Sp. z o.o.
WYRÓŻNIENIE
Eliza Firkowska
Brown Forman
WYRÓŻNIENIE
Ewelina Robakowska
Kasa Stefczyka
WYRÓŻNIENIE