CO TO JEST CMO AWARDS?
CMO AWARDS to działanie Shortlist Consulting i Partnerów Strategicznych, które wpisuje się w sekwencję projektów integrujących środowisko Szefów/owych Marketingu, budowanie platformy komunikacji i wymiany doświadczeń pomiędzy liderami marketingu z firm/reklamodawców wszystkich branż.
Jest to cykliczna, coroczna nagroda w ramach której CMO-si, top managerowie marketingu, reklamodawcy wyróżniają ze swojego grona koleżanki/ kolegów marketerów, którzy wdrożyli, lub zainicjowali najlepsze projekty transformacyjne, wzmacniające rolę marketingu jako kontrybutora wzrostu biznesu.
W CMO AWARDS mogą uczestniczyć wszyscy CMOsi/ szefowie marketingu reprezentujący firmy działające na polskim rynku.
Wyróżnikiem konkursu CMO AWARDS jest mechanizm peer-to-peer – to sami CMO-si zgłaszają się oraz swoje osiągnięcia, a następnie środowisko, CMO-si nagradzają (głosując) te koleżanki i kolegów, których działania ich zdaniem wyróżniły się w minionym roku.
Każdy CMO głosuje tylko raz, klasyfikacja prowadzona jest w sześciu kategoriach, przyznawane jest też Grand Prix.
CMO AWARDS 2023
27 kwietnia podczas CMO Evening by Shortlist w Muzeum Woli, oddziale Muzeum Warszawy, ogłoszono wyniki CMO AWARDS by Shortlist, konkursu, w którym top managerowie marketingu oceniają zgłoszenia koleżanek i kolegów zarządzających marketingiem reklamodawców.
W kategorii DIGITAL CHAMPION statuetki w imieniu patrona kategorii wręczała Justyna Duszyńska, CEO Httpool Polska
Wyróżnienie:
Agata Łapińska-Kołodzińska – Polpharma
Marcin Morawski – DELL
Laureatka:
Barbara Pasterczyk – ING
W kategorii BRAND GUARDIAN statuetki w imieniu patrona kategorii wręczała Anna Gogacz, CEO Allegro Brand Experience
Wyróżnienie:
Anita Gwizdek – The Lorenz Bahlsen Snack Word
Krzysztof Ziewiec – BLIK
Laureat:
Zbigniew Wysocki – GoodValley
W kategorii OMNICHANNEL LEADER statuetki w imieniu patrona kategorii Publicis Groupe wręczała Magda Kolenkiewicz, Managing Director Starcom
Wyróżnienie:
Małgorzata Kulczycka – CityFit
Katarzyna Sikorska – PolskiLek
Laureat:
Krzysztof Ziewiec – BLIK
W kategorii CREATIVE INNOVATOR statuetki w imieniu patrona kategorii wręczała Melania Kulczycka, Client Director VUFinder Studio
Wyróżnienie:
Szymon Skoczylas – Kompania Piwowarska
Zbigniew Wysocki – GoodValley
Laureat:
Lech Wikaryjczyk – No Fluff Jobs
W kategorii COMMERCE MASTER statuetki w imieniu patrona kategorii Publicis Groupe wręczyła Magda Kolenkiewicz, Managing Director Starcom
Wyróżnienie:
Marcin Morawski – DELL
Laureatki:
Małgorzata Kulczycka – CityFit
Anita Gwizdek – The Lorenz Bahlsen Snack Word
W kategorii PURPOSE AMBASSADOR statuetki w imieniu patrona kategorii wręczyli Renata Bem, Dyrektor Zarządzająca UNICEF Polska i Paweł Barski, Dyrektor Marketingu UNICEF Polska
Wyróżnienie:
Michał Leman – FlixBus
Laureaci:
Barbara Pasterczyk – ING Bank Śląski
Patricjus Zięcik – HENKEL
Organizator zdecydował wręczyć poza konkursem nagrodę środowiska marketingowego Marcinowi Sienkowskiemu.
GRAND PRIX, które wspólnie z Martą Macke, CEO Shortlist Consulting, pomysłodawczynią i organizatorską konkursu CMO AWARDS 2023 wręczyli wszyscy partnerzy konkursu otrzymała Barbara Pasterczyk, ING Bank Śląski.
Laureatce Grand Prix, laureatom i wyróżnionym w poszczególnych kategoriach oraz wszystkim, którzy zgłosili się w tegorocznej edycji CMO AWARDS gratulowali partnerzy konkursu oraz liczne środowisko top managerów marketingu zebranych na CMO Evening.
Gościem specjalnym wieczoru był prof. Adam Bodnar, który podczas swojego wystąpienia odniósł się do znaczenia wolności w realizacji działań biznesowych i marketingowych oraz niebezpieczeństw jakie niesie za sobą nadmierna ingerencja państwa w procesy biznesowe. Podkreślił również znaczenie tego typu nagród i spotkań branżowych we wzmacnianiu więzi środowiskowych i wyznaczaniu standardów etycznych.
Zachęcał do aktywnego reagowania na zjawiska globalne i aktywnej postawy obywatelskiej, w tym kontekście odniósł się do wystąpienia Patricjusa Zięcika CMO, z firmy Henkel, laureata kategorii Purpose Ambassador, który wspominał o działaniach skierowanych do osób dotkniętych kryzysem bezdomności.
Wydarzenie odbyło się w przestrzeniach Muzeum Woli, oddziale Muzeum Warszawy.
JAKIE SĄ KATEGORIE KONKURSOWE W CMO AWARDS?
KATEGORIE KONKURSOWE, w których mogą zgłaszać się* top managerki/egowie marketingu:
- CREATIVE INNOVATOR
– za nowatorskie, oryginalne i kreatywne podejście do realizacji działań marketingowych, których efektem jest m.in. zmiana standardów branży, status quo i relacji z konsumentami - PURPOSE AMBASSADOR
– za przywództwo w inicjowaniu działań marketingowych, których celem jest realizacja ważnych celów społecznych/ CSR/ESG - DIGITAL CHAMPION
– za realizację zauważalnych, skutecznych, wyróżniających się działań w obszarze digital marketingu
– za realizację projektów które pozwalają lepiej wykorzystywać dane do budowania insightów konsumenckich, spersonalizowanych aktywacji i lepszej oceny skuteczności działań marketingowych
– brane są pod uwagę również projekty wewnętrzne np. rozwój martech - COMMERCE MASTER
– za działania które budują nowe kanały dystrybucji (np. ecommerce) lub wyraźnie wiążą działania marketingowe ze sprzedażą - OMNICHANNEL LEADER
– za całościowe podejście do ścieżki konsumenta i budowanie w całej firmie spójnego podejścia kliento-centrycznego które przekłada się na doświadczenie ludzi z markami
– za realizację działań, których efektem jest rozwój firmy, portfolio, marki - BRAND GUARDIAN
– za konsekwentne, długofalowe podejście do budowanej marki/ portfolio marek.
*Każda osoba zgłaszająca się w konkursie może wybrać jedną lub więcej kategorii.
O CMO AWARDS
A oto co powiedziała LAUREATKA GRAND PRIX w wcześniejszej edycji CMO AWARDS
Olga Korolec CMO & Group Sustainability Director w Ringier Axel Springer Polska, odbierając nagrodę.
Aby zapoznać się z pełną listą laureatów, nominowanych i wyróżnionych w poprzedniej edycji zapraszamy na stronę https://shortlist.com.pl/wydarzenia/cmo-awards/
Opinie
“CMO Awards to konkurs dla liderów nowoczesnego i innowacyjnego marketingu”
Magdalena Budziszewska | Head of B2B Marketing & Business Operations at T-Mobile Biznes Polska
“Docenienie wysiłku i pracy przez innych top marketerów na tak konkurencyjnym rynku to wielkie wyróżnienie”
Jakub Barzak | Global Creative Strategy Lead, Storytel
“CMO Awards daje sposobność zatrzymania się na chwilę i zwrócenia uwagi na najciekawsze projekty przyczyniające się do wzrostu biznesu, również takie, które osiągają ten cel poprzez odpowiedzialny i zrównoważony rozwój. Docenienie przez innych CMO w kategorii, która staje się kluczową dla marketingu, jest szczególnie miłe i motywujące”.
Andrzej Mytych | CMO, YOPE
“Ogromną i unikatową wartością CMO Awards jest fakt, że oceniamy się nawzajem z koleżankami i kolegami po fachu. Jako ludzie marketingu rozumiemy szeroki kontekst kampanii, wyzwania biznesowe, budżetowe, terminowe, logistyczne, ciągłości dostaw… itd. Marketing to nie tylko komunikacja i kazda/y CMO to rozumie. Nie ma w Polsce innego takiego konkursu, choć jest wiele wspaniałych”.
Dorota N. Haller | VP Marketing, CEE & Nordic Region, HUAWEI
“Bardzo ważne jest to, że w tym konkursie wymieniamy się doświadczeniami, ale też poddajemy się najbardziej merytorycznej, ale też najbardziej sprawiedliwiej ocenie innych osób, które robią to co my”.
Olga Korolec | CMO & Group Sustainability Director w Ringier Axel Springer Polska